Nvidia lovar Kepler innan årsskiftet

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lovar Kepler innan årsskiftet

AMD Southern Islands får sällskap av Nvidia Kepler i generation 28 nanometer. Nu bekräftar Nvidia att de första grafikkorten ska finnas ute innan året är slut.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Typ Nice!
Priskrig ftw! 8D

Permalänk
Medlem

Pfa. Luktar papperslansering i så fall.
Och vad får vi om de inte håller sitt löfte? Utöver besvikelsen, dvs.
Jag tror som jag vill på det där.

Permalänk
Medlem

Så kepler kommer ut sommaren 2012 alltså.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Jag är mest inställd på att skaffa något av mainstream-korten för att sedan gå fullt ut på Maxwell. Jag känner inget riktigt behov av att få ökad prestanda, men det jag däremot vill ha är minskad energiförbrukning.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan skaffa sig ett kepler inte så långt efter bf3 release.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Hedersmedlem

Detta låter för bra för att vara sant måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Framflyttad lansering, hmmmmmm jag anar ugglor

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk

förklarade varför så många nvidia kort är på kampanjepris på inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

förklarade varför så många nvidia kort är på kampanjepris på inet.

Varför är inte amd`s det då?

Permalänk
Medlem

Passar bra med uppgradering i vinter! Börjar bli lite olidligt med värmeaggregatet (läs fermi) jag sitter med nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Detta låter för bra för att vara sant måste jag säga.

Varför det?

Såvitt jag vet har Nvidia aldrig officiellt bekräftat när Kepler ska släppas, du kanske sitter på någon hemlig info.

Om AMD kan få ut SI innan årsskiftet ser jag absolut ingen anledning till att Nvidia inte kan göra detsamma, priskrig FTW.

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Maikel:

Varför det?

Såvitt jag vet har Nvidia aldrig officiellt bekräftat när Kepler ska släppas, du kanske sitter på någon hemlig info.

Om AMD kan få ut SI innan årsskiftet ser jag absolut ingen anledning till att Nvidia inte kan göra detsamma, priskrig FTW.

Nej då, jag har inga hemliga källor, jag tänker bara på alla rykten om att Nvidia har haft problem med yields på Kepler. Men dessa är just rykten, och jag hoppas verkligen att de hinner få ut Kepler samtidigt som AMD får ut SI!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Nej då, jag har inga hemliga källor, jag tänker bara på alla rykten om att Nvidia har haft problem med yields på Kepler. Men dessa är just rykten, och jag hoppas verkligen att de hinner få ut Kepler samtidigt som AMD får ut SI!

Alttid kul med konkurrens!

Permalänk
Medlem

Tack för den nyheten, här sitter man med nada att göra på jobbet och surfar uppgraderingsprylar för fulla muggar. Nu kan man lägga allt sånt på hyllan till Kepler och 2011 väl lanserats,

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Inaktiv

Förhoppningsvis så (pappers)lanseras Nvidias nya produkter innan årsskiftet även om t risken är stor att vi först får se dessa kort i Q1 2012. Men att båda företagen lovar lansering 2011 känns ju ändå något positivt även om detta lätt kan ändras om det blir problem vid masstillverkningen exempelvis.

Ju kortare tid mellan bägge företagens lanseringar desto bättre så vi slipper vänta i månader på det ena företaget samtidigt som det andra säljer grafikkort för högre kostnad än lanseringspriset.

Vi har en spännande höst/vinter att se fram emot!

Permalänk
Medlem

Trevligt:) Bulldozer + Kepler alternativt SI beroende på hur de presterar hade varit mumma!:D

Permalänk
Medlem

Bara vi får ut prestanda-korten innan nyår så är jag glad! Men det vet man inte om det är för mycket att hoppas på...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Varför är inte amd`s det då?

Framflyttad lansering?

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

Framflyttad lansering?

haha xD

Permalänk
Medlem

Frågan är dock ifall det är värt att uppgradera innan de nya konsolerna kommer ut. Dem kommer kanske i slutet på 2012.
Jag har planer på att köpa en helt ny dator med lga 2011 och den näst snabbaste 6 kärniga processorn, 2 st Radeon southen Island i crossfire , 16 gb ram etc. Nu när jag har läst överallt på nätet att konsolerna släpps julen 2012 så funderar jag starkt på att vänta med ny dator tills dem har kommit ut. Om man köper en ny dator till jul och konsolerna kommer ut ett år senare så kommer man inte ens kunna spela dem spel som kommer då.

Permalänk
Medlem

Bah! Jag som precis har köpt ett 560 ti

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av landahl:

Frågan är dock ifall det är värt att uppgradera innan de nya konsolerna kommer ut. Dem kommer kanske i slutet på 2012.
Jag har planer på att köpa en helt ny dator med lga 2011 och den näst snabbaste 6 kärniga processorn, 2 st Radeon southen Island i crossfire , 16 gb ram etc. Nu när jag har läst överallt på nätet att konsolerna släpps julen 2012 så funderar jag starkt på att vänta med ny dator tills dem har kommit ut. Om man köper en ny dator till jul och konsolerna kommer ut ett år senare så kommer man inte ens kunna spela dem spel som kommer då.

Snälla säg att du driver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Jag är tveksam till den tidiga lanseringen. Visst, både AMD och NVIDIA använder TSMC för tillverkningen, men den tekniken som mest lämpar sig för grafikkort (HP HKMG) ligger inte så bra till. AMD kommer förmodligen att släppa sina grafikkort, eller en del åtminstone med HPL dvs. en teknik som tillåter inte så höga frekvenser men strömförbrukningen är också lägre.

Läs mer: http://www.eetimes.com/electronics-news/4196073/TSMC-splits-2...

Permalänk
Medlem

Värt att skaffa en gtx 580 inför BF3 nu och sedan skaffa ett till lite senare, eller vänta med en ny dator (Min är två/tre år gammal) och skaffa kepler...

Permalänk
Medlem

Tur jag inte skaffat GTX 580 då det kommer ny serie som sopar mattan

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Och det betyder att vi snart kan vänta os cirkusen "Rött lag mot Grönt". När Fermi(GTX480) och Cypress(5870) lanserades var de en riktig kamp mellan de båda lagen. AMD släppte sakerna i "rimlig" tid, och Nvidia väntade på tok för länge/annonserade ut release långt innen de kunde leverera.

Det kommer snart bli pajkastning om varför man ska vänta på Kepler eller varför man ska slå till på AMD:s nya arkitektur.

Räkna dock inte med att sakerna kommer i lager förrän tidigast till årsskiftet, och som vanligt kommer AMD hinna släppa sitt nya "dual-gpu"-kort lagom till Nvidia får ut sitt single-prestandamonster á la GTX 680

Något jag dock finner lustigt är att Nvidia bara släpper dubbelmackor varannan generation sedan urminnes tider(GTX590, GTX295, 9800GX2, 7950GX2) och AMD har släppt varje generation sedan de började (6990, 5970, 4870/4850x2, 3870x2).

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Frågan är dock ifall det är värt att uppgradera innan de nya konsolerna kommer ut. Dem kommer kanske i slutet på 2012.
Jag har planer på att köpa en helt ny dator med lga 2011 och den näst snabbaste 6 kärniga processorn, 2 st Radeon southen Island i crossfire , 16 gb ram etc. Nu när jag har läst överallt på nätet att konsolerna släpps julen 2012 så funderar jag starkt på att vänta med ny dator tills dem har kommit ut. Om man köper en ny dator till jul och konsolerna kommer ut ett år senare så kommer man inte ens kunna spela dem spel som kommer då.

Vilka konsoler är det tänkt ska bräcka PC prestandan nästa år?

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Skrivet av Serrano:

Vilka konsoler är det tänkt ska bräcka PC prestandan nästa år?

Befogad fråga.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Bah! Jag som precis har köpt ett 560 ti

Ta det lugnt, det kommer räcka