Nvidia lovar Kepler innan årsskiftet

Permalänk
Medlem

Behövde man inte typ 3x580 för nya unreal?
I vilket fall så verkar det bli en fin uppgradering från fermi, hoppas fan dom lyckas trycka in 2-3GB vram, vilket har vart största anledningen jag inte kört nvidia senaste åren.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dalton Sleeper:

Behövde man inte typ 3x580 för nya unreal?
I vilket fall så verkar det bli en fin uppgradering från fermi, hoppas fan dom lyckas trycka in 2-3GB vram, vilket har vart största anledningen jag inte kört nvidia senaste åren.

Stöd för fler skämar än två på ett kort (med en enda GPU såklart) är något jag personligen hoppas på med Kepler. Ett svar på AMD's Eyefinity med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Tur jag inte skaffat GTX 580 då det kommer ny serie som sopar mattan

Jag köpte precis gtx 580 och jag ångrar mig inte ett skit
Jag klarar av alla spel med högsta detaljer i full hd utan att droppa under 50fps.

När 600 serien kommer ut så kommer priserna på 500 serien att droppa dramatiskt, vilket gör att jag kan köpa ett till gtx 580, om det behövs...
Det enda som hade gjort att jag hade ångrat mig hade varit om 600 serien hade en nyare version av directx, men det har den inte.

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anders190:

Stöd för fler skämar än två på ett kort (med en enda GPU såklart) är något jag personligen hoppas på med Kepler. Ett svar på AMD's Eyefinity med andra ord.

Ja, jag med. Är inne på 2st 570 bara för det, men det känns liksom inte värt. Stöd för minst fyra skärmar på en GPU är nästan ett måste!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocken01:

Jag köpte precis gtx 580 och jag ångrar mig inte ett skit
Jag klarar av alla spel med högsta detaljer i full hd utan att droppa under 50fps.

När 600 serien kommer ut så kommer priserna på 500 serien att droppa dramatiskt, vilket gör att jag kan köpa ett till gtx 580, om det behövs...
Det enda som hade gjort att jag hade ångrat mig hade varit om 600 serien hade en nyare version av directx, men det har den inte.

Har du reference modellen av 580?
hur varmt blir kortet?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Snälla säg att du driver.

Skickades från m.sweclockers.com

Driver? Varför skulle jag??

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jocken01:

Jag köpte precis gtx 580 och jag ångrar mig inte ett skit
Jag klarar av alla spel med högsta detaljer i full hd utan att droppa under 50fps.

Hmm, helt säker på det?

Prövat t.ex witcher 2 med allt påslaget?

OnT: Även om det bara är papperslansering så är det fortfarande bättre än ingen lansering alls!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Driver? Varför skulle jag??

Portar från dom nya konsollerna torde vara väldigt spelbara på högsta inställningarna med den här generationens top end/bit under hårdvara, kom ihåg att dom inte bygger ihop och slänger ut precis.. dom har utvecklats ett tag, och ligger alltid efter i hårdvaruväg. Problemen blir ju hur väl optimerade portarna är.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Hmm, helt säker på det?

Prövat t.ex witcher 2 med allt påslaget?

OnT: Även om det bara är papperslansering så är det fortfarande bättre än ingen lansering alls!

Jag spelar witcher 2 med allt maxxat, inklusive anti aliasing med Full HD och directx 11 igång, enda jag stängt av är Uber Sampling och Vertical sync.
Får 50-80fps
http://www.geforce.com/#/Optimize/OPS/Witcher-2-The-Assassins...

Skrivet av BergLake:

Har du reference modellen av 580?
hur varmt blir kortet?

Jag har Zotac GTX 580, referense modellen yup. Jag fick runt 80grader i 3d mark vantage och 71grader i msi afterburner när jag överklockade från 772 till 820.
Köp inget annat än referens om du ska köra sli.

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Hmm, helt säker på det?

Prövat t.ex witcher 2 med allt påslaget?

OnT: Även om det bara är papperslansering så är det fortfarande bättre än ingen lansering alls!

Witcher 2 med "allt påslaget" borde egentligen inte ens inkludera Ubersampling, blir inte sån sjuk skillnad man skulle kunna tro med prestandaförlusten man får. För övrigt så är det väldigt spelbart med SLI/CFX maxat+uber nu med 1.3 och nya drivers. Om man drar ner på vissa andra saker skulle det möjligen funkar med ett kort också. Att maxa spelet utan uber är hur lätt som helst, tom. att dra upp långt över uber i config filen, vilket jag kör på min dator helt utan problem (inklusive high-quality texture modden som finns).

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Witcher 2 med "allt påslaget" borde egentligen inte ens inkludera Ubersampling, blir inte sån sjuk skillnad man skulle kunna tro med prestandaförlusten man får. För övrigt så är det väldigt spelbart med SLI/CFX maxat+uber nu med 1.3 och nya drivers. Om man drar ner på vissa andra saker skulle det möjligen funkar med ett kort också. Att maxa spelet utan uber är hur lätt som helst, tom. att dra upp långt över uber i config filen, vilket jag kör på min dator helt utan problem (inklusive high-quality texture modden som finns).

Såg typ ingen radikal skillnad när jag stängde av uber sampling, förutom att spelet flöt på som dag och natt.

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Hmm, helt säker på det?

Prövat t.ex witcher 2 med allt påslaget?

OnT: Även om det bara är papperslansering så är det fortfarande bättre än ingen lansering alls!

Håller med.

Det börjar mer och mer bli en sandlåda här inne på sweclockers. Fans hit och dit till olika tillverkare.
Men ska folket växa upp nån gång och sluta vara "pappa-betalar-barn".
Det bästa som finns är konkurrens. Men det skiter väl ungarna i som har ett stöd från högre sits (i huset).
Bara att Föreställa sig om det BARA fanns:
Intel (processorer), Nvidia (grafikkort), Asus (moderkort), Corsair (Minnen), Fractal Design (chassin).

Priserna skulle vara MINST det dubbla, och utvecklingen skulle stanna upp eftersom det inte finns någon att konkurrera med.

Tänk om, tänk rätt!

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocken01:

Jag spelar witcher 2 med allt maxxat, inklusive anti aliasing med Full HD och directx 11 igång, enda jag stängt av är Uber Sampling och Vertical sync.
Får 50-80fps
http://www.geforce.com/#/Optimize/OPS/Witcher-2-The-Assassins...

Jag har Zotac GTX 580, referense modellen yup. Jag fick runt 80grader i 3d mark vantage och 71grader i msi afterburner när jag överklockade från 772 till 820.
Köp inget annat än referens om du ska köra sli.

ingen risk att jag kan köra 2st GTX 580 med SLI med tanke på agget 750w=(

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tRevz:

Portar från dom nya konsollerna torde vara väldigt spelbara på högsta inställningarna med den här generationens top end/bit under hårdvara, kom ihåg att dom inte bygger ihop och slänger ut precis.. dom har utvecklats ett tag, och ligger alltid efter i hårdvaruväg. Problemen blir ju hur väl optimerade portarna är.

Enligt rykten så kommer ny xbox grafik vara något i hästväg enligt amd och kortet/en som sitter i den kommer vara något helt nytt som kommer utklassa nästa generations grafikkort.

Permalänk

och jag lovar att min röv inte kommer vara hårigt 2012!
tror personligen att 28nm kommer vara pappers lansering från båda lägren..

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Vad betyder papperslansering?
Och 750w är nog lite för lite om du planerar att köra två st gtx 580

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jocken01:

Jag spelar witcher 2 med allt maxxat, inklusive anti aliasing med Full HD och directx 11 igång, enda jag stängt av är Uber Sampling och Vertical sync.
Får 50-80fps

Det var precis det jag ville ha fram du har alltså inte maxxat det!

Skrivet av Jocken01:

Vad betyder papperslansering?

Att korten har lanserats, men att det i praktiken inte finns några kort i butik än att köpa

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det var precis det jag ville ha fram du har alltså inte maxxat det!

Att korten har lanserats, men att det i praktiken inte finns några kort i butik än att köpa

Kolla upp uber sampling. Inte ens två st gtx 590 klarar av uber sampling, tror fan inte heller att 600 serien kommer klara av det.

Det är som att säga att ditt grafikkort klarar inte av allting på max då den inte klarar av 256x Anti Aliasing

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlosterKatten:

Så kepler kommer ut sommaren 2012 alltså.

i lol'd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anders190:

Stöd för fler skämar än två på ett kort (med en enda GPU såklart) är något jag personligen hoppas på med Kepler. Ett svar på AMD's Eyefinity med andra ord.

Finns ju dock redan med 560't i nyaste nyheten

Permalänk
Medlem

Jag överklockade precis mitt referense gtx 580 till 900mhz från 772mhz och körde furmark i 20 minuter. Den stannade vid 66 grader, med manuel fläkthastighet på 85%.

Jag köpte referens så det går bättre om jag väljer att köra SLI i framtiden ^^.

Ska testa 950mhz och se temperaturerna då.

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jocken01:

Kolla upp uber sampling. Inte ens två st gtx 590 klarar av uber sampling, tror fan inte heller att 600 serien kommer klara av det.

Det är som att säga att ditt grafikkort klarar inte av allting på max då den inte klarar av 256x Anti Aliasing

Du behöver inte bli sur för att jag påpekade ett fel i ditt uttalande, sen kanske diskussionen skall hållas kvar vid trådens ämne.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cider123:

Finns ju dock redan med 560't i nyaste nyheten

Jodå, dock är ingen av dessa tredjepartslösningar speciellt bra. Kul dock att alternativ kryper fram.

Permalänk
Medlem

Tror inte de kommer lyckas tredubbla Fermis prestanda innan årsskiftet, men vi får väl se!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Tror inte de kommer lyckas tredubbla Fermis prestanda innan årsskiftet, men vi får väl se!

Tror att dom sista versionerna av kepler kommer göra det, men det tar nog ett par år. De första fermi kretsarna var mycket sämre än 500 serien.

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Medlem

Ösch! Desto bättre tillverkningsteknik, desto högre klockfrekvenser och lägre strömförbrukning och mer effektiva grafikkort, desto tyngre spel vilket gör att man snart inte kommer kunna lira några nya spel på sin befintliga hårdvara >.< jobbigt när man är dum och snål

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Nej då, jag har inga hemliga källor, jag tänker bara på alla rykten om att Nvidia har haft problem med yields på Kepler. Men dessa är just rykten, och jag hoppas verkligen att de hinner få ut Kepler samtidigt som AMD får ut SI!

tycker det är yields problem ryckten inför varje kort som ska släppas.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Jag hoppas bara de hinner få ut Keplet till butik nån vecka efter BF3, vore helt perfekt.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Déjà vu 2009

Damage control som svar på att TSMC säger att beställningarna på 28nm inte trillar in i förväntad takt, och det förmodas vara nVidia som senarelagt beställningarna.
"http://news.softpedia.com/news/TSMC-Admits-28nm-Ramp-Up-Is-Ta..."

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Om det blir 3ggr bättre prestanda i spel så blir det ett köp!
Dock beror det givetvis på vad AMD släpper, vilken av prestanda produkterna som är bäst med bra funktionalitet. Nvidias fysikmotor bryr jag mig dock inte ett skvatt om.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!