Passa er för internetleverantören AllTele!
Fan vad sur jag är på det där skojarföretaget AllTele.
Jag var tidigare kund hod ePhone, men tidigare i år köpte AllTele upp ePhone så jag hade inget val utan följde med dit och blev kund.
Jag har haft uppkoppling 100/100 och det har fungerat bra förr när det var ephone, men några månder efter att AllTele tog över så hände flera irriterande saker. För det första fick jag en FET räkning på över 1000kr så jag började granska den för att se varför dom ville ha så mycket. Då har dom fått för sig att dom vill ha betalt för 3 månader framöver när jag alltid har betalat månadsvis. Jag har varken ringt in eller skrivit på något avtal att jag vill betala kvartalsvis. För det andra så såg jag att delar man räkningen på 3 månader så blir månadskostnaden mycket billigare än vad det varit tidigare, något som verkade bra till att börja med, men det var det inte.
Jag ringde i alla fall AllTele och sa att dom får ändra på räkningen, för jag vill betala månadsvis. Visst, sa en tjej som lovade att hon sätter sista betalningsdatum på fakturan 3 månader framåt, så får jag betala en tredjedel varje månad. Lät bra, så jag betalade en tredjedel, men ett tag senare kom en påminnelse på första fakturan. Trots att jag betalade i tid och att sista betalningsdatum skulle vara framsatt. Jag ringer då lite upprörd och får snacka med en kille som ser att jag pratat med tjejen innan, men att hon är så ny så hon gör mycket fel sa han, men han skulle självklart fixa det här åt mig och skjuta fram betalningsdatumet den här gången. Han lät rutinerad och säker, så jag litade på honom.
Sedan kom jag tillbaka från semester nyss och ser att jag fått brev från intrum inkasso på grund av att jag inte har betalat till AllTele. Nu är jag så arg så jag vet inte vad jag ska göra, så jag beslutar att jag ringer fan inte AlllTele igen, för dom är ju förfan helt inkompetenta där. Två personer och ingen kan göra rätt. De fixar så jag hamnar hos inkasso trots att dom gjort fel och ännu värre är att när jag läser brevet från intrum inkasso så är det två dagar kvar innan betalning ska vara inne, sedan överlämnar dom ärendet till kronofogden.
Jag ringer genast upp Intrum och förklarar vilka jävla idioter dom är på AllTele och hon skriver ner allt jag säger om min historia och säger sedan att hon ska skicka det jag sagt som "överklagan" till AllTele så får de en chans att kolla på det och svara med att antingen avskriva skulden eller hävda att dom har rätt varpå jag får betala ändå.
Nu sitter jag här och väntar på svar från Intrum. FAN ta AllTele om de inte skriver av ärendet. Var vänder jag mig då? ARN? Jag tänker fan inte hamna hos kronofogden på grund av flera missar från Alltele's sida.
Nu är inte det här allt. Som jag skrev i böran så fick jag sänkt månadskostnad, men inte gratis ska ni tro. De har ändrat mitt 100/100 abb till 100/10. Märks väldigt tydligt på allt jag testar. Speedtest.net, bredbandskollen.se, torrents osv. Får ganska exakt 10Mbit upload mot tidigare 100.
Som tur är ska jag flytta snart och då säger jag upp den här skiten. Värre företag får man leta efter. Mail svarar dom överhuvudtaget inte på heller. Har hunnit skicka 2st mail sedan jag blev tvingad över som kund hos dom och inget har blivit besvarat.
HÅLL ER BORTA!
Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580