Vilken av de tre ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Vilken av de tre ska jag välja?

Jag ska byta ut min DB 600 och Xtreamer Pro mot en HTPC och köra allt genom den. Det jag vill använda den till är att spela upp live TV med kortdelning samt full HD filmer.

Jag har dessa tre valen som jag funderar på:

1. Xtreamer Ultra med externt TV-kort med Win 7 och Mediaportal
(Billig maskin och jag slipper bygga själv, och som fyller mina behov. Nackdel är att den inte går att bygga ut i framtiden. Prylnörd som man är så vill jag säkert ha något annat inom 1-2 år.)

2. Mac mini med Lion med extrent TV-kort med Lion, Elgato och XBMC eller Plex
(Kör Apple på allt annat i lägenheten, slipper bygga själv och datorn är tyst. Nackdel är priset samt att jag inte kan se live tv i XBMC eller Plex, och det finns inte lika bra instruktioner på hur man fixar med saker och ting)

3. Bygga en egen HTPC med internt TV-kort med Win 7 och Mediaportal
(Kan bygga den precis som jag vill, och ändra i framtiden. Nackdelen är att jag måste bygga själv och jag har noll koll på vad som behövs)

Någon som har några tips eller synpunkter?

Permalänk
Medlem

Bygg själv! Roligare, billigare och du får bestämma precis vad som behövs, samt att du kan ändra sedan. Vad som behövs finns det x antal trådar om. Bara att kika lite.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Jag var inne på Inet och fick hjälp att sätta ihop en burk, men jag tyckte det blev lite dyrt. Vad säger ni?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/698828/htpc-inet

Permalänk

En i5:a är rejält overkill för en HTPC. Satsa på en i3 eller kanske fusion. Kolla i trådar vad andra har köpt.

Permalänk
Medlem

Bygg eget med Fusion, du behöver knappt ge hälften av det där.

Permalänk
Medlem
Permalänk

ssd disk?? varför i en htpc???
kör på amd funkar lysande och mycket billigare.

Permalänk

därför att en ssd är ljudlös