Permalänk
Medlem

nytt chassi!

Står mellan cooler master haf 912 plus och nzxt h2.
Egentligen bryr jag mig inte speciellt mycket om ljudnivå, då jag ofta sitter med ett ljud isoletar headset med muisk. Så jag går mest efter utseende och luftflöde osv.
Men vilket är att rekomendera, men blir de haf chassiet, så köps ett 200mm fläkt till och sätts i toppen.
Men kom gärna med andra förslag!

Visa signatur

| corsair carbide 300R | | core i5 2500K @ 4.5GHz | noctua nh-u12p se2 | gigabyte z68X-ud3h-b3.
| asus geforce 560ti top. | corsair vengeance 8gb. | XFX 550w core edition. |

Permalänk
Avstängd

cooler master cosmos s

Permalänk

Kör själv med Corsairs 650D sjukt snyggt och bra luftflöde, samt riktigt bra att bygga i!

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osterberg1985:

Kör själv med Corsairs 650D sjukt snyggt och bra luftflöde, samt riktigt bra att bygga i!

Min budget ligger på 8000 totalt, och här har du en länk till hela paketet. http://www.inet.se/kundvagn/visa/698502/2011-08-04
så vill inte lägga så mycket pengar på chassit, men tack för tipset.

Visa signatur

| corsair carbide 300R | | core i5 2500K @ 4.5GHz | noctua nh-u12p se2 | gigabyte z68X-ud3h-b3.
| asus geforce 560ti top. | corsair vengeance 8gb. | XFX 550w core edition. |

Permalänk
Medlem

Fractial Design Arc vädligt lätt att kyla ;p, är sjukt nöjd med det

Visa signatur

Citera för svar :)
Fractal Design: Arc: MSI P67A-GD65, Radeon 5770 Cf, Intel i7 2600, 500W psu
Med:Saitket II, Saitek Cyborg 7

Permalänk

Själv gillar jag NZXT H2, främst för fläktlösningen och att det är tyst. Bryr du dig inte om ljudet skulle jag inte tveka en sekund på att ta ett fractal design arc chassi, tycker att haf chassin har lite p12 stämpel men det kan vara för min lillebror har det.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrote:

Fractial Design Arc vädligt lätt att kyla ;), är sjukt nöjd med det

Och så är det till på köpet riktigt snyggt också...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vill du ha bra luftflöde och tyst köp ett H2
vill du ha like bra luftflöde men bryr dig inte om ljudnivån köp ett haf 912

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mechersmith:

Själv gillar jag NZXT H2, främst för fläktlösningen och att det är tyst. Bryr du dig inte om ljudet skulle jag inte tveka en sekund på att ta ett fractal design arc chassi, tycker att haf chassin har lite p12 stämpel men det kan vara för min lillebror har det.

Haha, ja kanske, men jag tycker det är hyffsat snyggt faktiskt.

Skrivet av Wrote:

Fractial Design Arc vädligt lätt att kyla ;p, är sjukt nöjd med det

Har de en sidofläkt plats, i med att de förmodligen blir ett gtx 560ti, så köps det nog ett till sådant i framtiden.
Men tack för tipset!

Visa signatur

| corsair carbide 300R | | core i5 2500K @ 4.5GHz | noctua nh-u12p se2 | gigabyte z68X-ud3h-b3.
| asus geforce 560ti top. | corsair vengeance 8gb. | XFX 550w core edition. |