Gigabyte släpper G1.Sniper 2 med Intel Z68, PCI Express 3.0

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte släpper G1.Sniper 2 med Intel Z68, PCI Express 3.0

Moderkortstillverkaren Gigabyte presenterar en ny modell i den gamingorienterade Killer-serien med styrkretsen Intel Z68 för Sandy- och Ivy Bridge.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Satan va fult det kortet var.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Satan va fult det kortet var.

Precis vad jag tänkte också! Det är ju skit fult!

Vad finns det för fördelar med PCI Express 3.0 ? (Förutom bandbredden doh!)

Visa signatur

citera!

Permalänk
Avstängd

Kan man ha grafikkort med pci express 3.0 i en bräda som endast har 2.0?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

fult? tyckte det var riktigt snyggt faktiskt

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Lär ju kosta runt 4-5 tusen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

fult? tyckte det var riktigt snyggt faktiskt

Vet inte om du såg LED-panelen och gevärsmagasinet på det.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk

Haha fulladdat magasin, tullen höjer nog på ögonen brynen om de röntgar en väska med det här.

Permalänk

Gillar verkligen inte magasinet men färgerna är bara för awesome

Permalänk
Medlem

Fulaste flänsarna på marknaden!
det är iallafall mattsvart PCB som är gudomligt, gillar färgerna också

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Varför har man uttag för den integrerade grafiken på ett moderkort som uppenbarligen är till för gamers?

Permalänk
Hjälpsam

Design är en smaksak, men om den skall lanseras som ett superkort så skall den ha lite funktioner som stödjer det med.

Och samma fail som förra utgåvan, jag kunde inte se någon extra strömförsörjning till PCI-E portarna, så med andra ord knappt eller ingen överklockning på grafikkort i SLI eller Crossfire.

Synd, kortet kunde haft en plats bland de som annars hade uppskattat designen (tror det finns ett par stycken i alla fall). Skulle gott kunna tänka mig att se (men inte äga) det moderkortet i ett cammo/ammocase chassi-mod.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Precis vad jag tänkte också! Det är ju skit fult!

Vad finns det för fördelar med PCI Express 3.0 ? (Förutom bandbredden doh!)

Att vara snabb med något nytt är alltid bra för marknadsföringen

"Här har vi det nya Gigabyte mobot med den nya standarden PCIe 3.0 som tillåter dubbla prestandan jämfört med förra generationen"

Låter ju förjäkla bra tycker många och går på det, men inte fan ger det någon prestanda än så länge, det kommer nog ta ett bra tag. Men ska man köra "Unlimited Detail" kanske det behövs...

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Varför har man uttag för den integrerade grafiken på ett moderkort som uppenbarligen är till för gamers?

Eeeh, så du menar att man ska skita i det och spara in på 1 krona?

Skrivet av Racka:

Att vara snabb med något nytt är alltid bra för marknadsföringen

"Här har vi det nya Gigabyte mobot med den nya standarden PCIe 3.0 som tillåter dubbla prestandan jämfört med förra generationen"

Låter ju förjäkla bra tycker många och går på det, men inte fan ger det någon prestanda än så länge, det kommer nog ta ett bra tag. Men ska man köra "Unlimited Detail" kanske det behövs...

Jo, det är klart, men jag tänkte mera tekniska fördelar. Några nya funktioner?
Sedan så är det ju precis tvärtom när det kommer dett UD, det går bra med vanlig PCI.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

För att utseendet inte har så stor betydelse men skulle fan aldrig nog sätta detdär i min dumburk, det ashäftiga magasinet skulle de nog skippat. Annars så gäller det ju att vara först så har man alltid något att göra reklam för

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Varför har man uttag för den integrerade grafiken på ett moderkort som uppenbarligen är till för gamers?

Du glömde lästa om Z68 va? Z68 till åter både överklockning och att använda det intrigerade gpu i sandy bridge.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Varför har man uttag för den integrerade grafiken på ett moderkort som uppenbarligen är till för gamers?

För en gamer eldar grafikkort med allt klockade och flyttades på datorn, och när grafikkortet går sönder måste du ju fortfarande kunna spela. Det är bättre än man tror dagen då ens grafikkort gårsönder och man väntar ett nytt på garantin eller något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

När släpps moderkort med PCI-X 3.0 för socket 1366?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparvone:

När släpps moderkort med PCI-X 3.0 för socket 1366?

Min gissning är att det aldrig kommer att släppas med tanke på att socket 2011 står runt hörnet.

Permalänk
Skrivet av Sparvone:

När släpps moderkort med PCI-X 3.0 för socket 1366?

Tror inte det kommer komma, varför satsa på sockel 1366 när LGA 2011 är runt knutarna och highend 1155 Sandy Bridge redan slår de flesta sockel 1366 CPUer. Dessutom behöver vi ju inte hälften av x16 PCI-E 2.0 bandbredden idag och det dubbla kommer vi inte behöva på länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparvone:

När släpps moderkort med PCI-X 3.0 för socket 1366?

PCI-X är ganska dött och det kommer knappast någon 3.0 av den.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ordet vulgärt fick precis en ny mening.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av sh4dy_05:

För en gamer eldar grafikkort med allt klockade och flyttades på datorn, och när grafikkortet går sönder måste du ju fortfarande kunna spela. Det är bättre än man tror dagen då ens grafikkort gårsönder och man väntar ett nytt på garantin eller något liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja helt klart den bästa förklaringen

Permalänk
Medlem

Förklaring angående PCIe 2.0/3.0

Processorerna har integrerad PCIe-kontroller kopplad till första PCIe x16-porten.

Z68 chipset står för den andra PCIe x16-porten.

Z68 stöder endast PCIe 2.0, så den andra PCIe x16-porten är alltid PCIe 2.0

Hastigheten på första PCIe x16-porten avgörs av vilken processor som är monterad.
Sandy Bridge CPU gör att det blir PCIe 2.0
Ivy Bridge CPU gör att det blir PCIe 3.0

Möjligheten finns att alla moderkort som kan ta Ivy Bridge processorer automagiskt blir uppdaterade till PCIe 3.0, och då är Gigabytes skryt med PCIe 3.0 bara kolämning.
Om det däremot finns vissa valideringskrav på signalerna mellan CPU och PCIe-port som moderkortet genomgått är det befogat.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Asheileon:

Gillar verkligen inte magasinet men färgerna är bara för awesome

Jupp, hade det varit svart/grönt utan de där överdrivet löjliga flänsarna så hade det varit långt vettigare!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

"fan vad kool den ser ut den är nog skitbra!"

Tror nog att Gigabyte lite grann siktar in sig på en speciell målgrupp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Förklaring angående PCIe 2.0/3.0

Processorerna har integrerad PCIe-kontroller kopplad till första PCIe x16-porten.

Z68 chipset står för den andra PCIe x16-porten.

Z68 stöder endast PCIe 2.0, så den andra PCIe x16-porten är alltid PCIe 2.0

Hastigheten på första PCIe x16-porten avgörs av vilken processor som är monterad.
Sandy Bridge CPU gör att det blir PCIe 2.0
Ivy Bridge CPU gör att det blir PCIe 3.0

Möjligheten finns att alla moderkort som kan ta Ivy Bridge processorer automagiskt blir uppdaterade till PCIe 3.0, och då är Gigabytes skryt med PCIe 3.0 bara kolämning.
Om det däremot finns vissa valideringskrav på signalerna mellan CPU och PCIe-port som moderkortet genomgått är det befogat.

Läser man på asrock hemsida står det specefict att det är andra kretsar till 3.0...
Men en bios uppd,vare najs för att få det funka!Men tror inte det.....

Permalänk
Medlem

Töntigare än så blir det inte.

Permalänk
Medlem

Känns lite onödigt då det inte finns någon användning för detta ännu men det är ju bra att dom visar att dom är bra förberedda.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av biorrith:

"fan vad kool den ser ut den är nog skitbra!"

Tror nog att Gigabyte lite grann siktar in sig på en speciell målgrupp

Det som är koolt är bra, så är det bara;)!