Padda+mobilt bredband?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Padda+mobilt bredband?

har försökt läsa upp lite om surfplattor då jag vill ha en inom snar framtid.
En dealbreaker för mig är att paddan måste ha 3g och frågan jag vill ha svar på finns ett flertal svar att välja bland vad jag sett.

Går det att plocka ut simkortet ur ett mobilt bredband och köra in den i paddan utan problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Ja, det är inga problem. Det är exakt samma SIM-kort som i telefonen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2009

Om du har en iPhone iofs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Hur kommer iphone in i spel?
Jag planerar att köpa mob. bredband med dongel och vill kunna använda det i paddan helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002

Om du köper en iPad 3G eller en 3G + Wifi så är det möjligt att placera SIM-kortet direkt i iPad - däremot en dongle går inte, du är tvungen att flytta kortet mellan 3G modemet och iPad:en.

Men du kan också, ifall du skaffar iPad 3g + Wifi, göra iPad:en till en trådlös router genom "Internetdelning" precis som iPhone och på så sätt gå runt problemet.

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone 6 64GB SG | iPad Air 32GB 3G/4G | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | pfSense PC 2x1Gbit + 16-port 1Gbit Switch + D-Link 868L (som AP) | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Asus PCE-AC68U | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004

Det funkar väl med 3g Androidplattor med? Plocka ur SIMkortet ur dongeln och placera den i plattan.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung c32hg70 144hz | Logitech g403| Corsair Vengeance K90 Mechanical Keyboard | Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy Note 8|LG OLED 55B7v, Nintendo Switch, Microsoft Surface Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Med rootad android platta och custom-rom kan du stoppa in dongeln direkt (iaf om det är huawei, stava?).

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogås, Stockholm
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Json_81:

Med rootad android platta och custom-rom kan du stoppa in dongeln direkt (iaf om det är huawei, stava?).

Källa på det?
Enligt ASUS i EEE Pad-tråden saknas det drivrutiner i Honeycomb iaf.

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004

iPad, iPad2 & iPhone4 = microSIM
Alla andra = Vanligt, fullstort SIM
99% av alla USB-modem = Vanligt, fullstort SIM

Du kan annars skaffa ett tvillingkort hos din leverantör, brukar kosta ~59kr i månaden eller så, då har du två SIM-kort till samma abonnemang.

---

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Jine:

Källa på det?
Enligt ASUS i EEE Pad-tråden saknas det drivrutiner i Honeycomb iaf.

http://es-es.facebook.com/note.php?note_id=10150258467883197

Kräver visst custom kernel för iconian, vet inte hur det är transformern men misstänker att någon fixat en sådan kernel till den med.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."