Permalänk
Medlem

Logitech ultra X har försvunnit!!!

Argh vad ska man göra nu Logitech ultra X har försvunnit ur lager på alla butiker. Va fan det bästa tangentbordet någonsin och nu är det borta =(

Permalänk
Medlem

Logitech har andra liknande tangentbord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Logitech har andra liknande tangentbord

Skickades från m.sweclockers.com

inget som kan ersätta, jag har testat illuminate och jag tycker inte om det

Permalänk
Medlem

Idiotisk val att ta bort det bästa tangentbordet! Vad finns det för ersättare ute nu?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning, tänkte köpa ett eftersom en lite vilding har förstört mitt nuvarande tangentbord och till min fasa finns dom inte att köpa. Dock råkade jag hitta ett demo-ex i en butik så jag ska kila och köpa det ngn dag då jag har tid.

Permalänk
Medlem

Jag hittade på Logitech K750. Trådlöst med platt layout och som drivs av solceller.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Hund:

Jag hittade på Logitech K750. Trådlöst med platt layout och som drivs av solceller.

PS. Löjligt paltt tangentbord om man inte fäller ner fötterna

Dock inte samma känsla som i UltraX som är mindre i bredden. Dock är K750 värt att klämma på om man gillade UltraX, dock är det inte en ersättare.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

PS. Löjligt paltt tangentbord om man inte fäller ner fötterna

Dock inte samma känsla som i UltraX som är mindre i bredden. Dock är K750 värt att klämma på om man gillade UltraX, dock är det inte en ersättare.

Aha, jag får väl fara in på Elgiganten och klämma lite på det vid något tillfälle.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk

Liten update:
Hittade det här på dustin:
http://www.dustinhome.se/zippy-tangentbord-advance-svart-usb/...

Verkar vara en likvärdig ersättare, så funderar på att beställa ett.
Nån som har erfarenhet?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Verkar vara en likvärdig ersättare, så funderar på att beställa ett.

Nja, inte riktigt likvärdig. Det där tangentbordet har ju inte standardlayout, plus att det har den där småfula plastramen som bara tar extra plats.
Nyfiken på känslan i tangenterna dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag gillade mitt Ultra-X Flat (det helsvarta) de första månaderna, men trycket på tangenterna var fruktansvärt snabbutslitet och några tangenter började bli utslitna i funktionen med, vid normalt spelande har några bokstäver försvunnit helt, så jag har förpassat det tangentbordet till reservgarderoben.

Då tycker jag att mitt M$ Sidewinder X4 är en rejäl uppgradering, fortfarande halvlåga tangenter, men mycket mjukare, samt att det klarar "THE QUICK FOX"-testet (multipla tangenter) så att jag kan göra alla mina kombos i WoW och andra spel. Enda Microsoft-produkten jag varit riktigt nöjd med faktiskt, trots att jag är gammal Amigan och av ren princip ogillar dem

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Hund:

Idiotisk val att ta bort det bästa tangentbordet! Vad finns det för ersättare ute nu?

Logitech har gått ut med infon att den serien som skall vara liknande är deras K200 serie, däremot när vi beställde hem det på jobbet är det inte lika på långa vägar.
Samt emot Zippy så deras kvalite är inte hållbar som en normal it person som spenderar X antal mer timmar vid en dator. När man kontaktar leverantör om slitna tangenter efter några veckors användande fick vi och dustin meddelandet om att vi har använt sakerna mer än vad som är normalt och att produkten är tillverkad för normat användande. Detta användande i deras syn kanske är Agda 78 som sitter 1 timme varige vecka och spelar minesweaper med musen..

Jag skulle inte rekommendera Zippy

Visa signatur

Skicka PM eller citera för svar

Permalänk
Skrivet av hellman.f:

Logitech har gått ut med infon att den serien som skall vara liknande är deras K200 serie, däremot när vi beställde hem det på jobbet är det inte lika på långa vägar.
Samt emot Zippy så deras kvalite är inte hållbar som en normal it person som spenderar X antal mer timmar vid en dator. När man kontaktar leverantör om slitna tangenter efter några veckors användande fick vi och dustin meddelandet om att vi har använt sakerna mer än vad som är normalt och att produkten är tillverkad för normat användande. Detta användande i deras syn kanske är Agda 78 som sitter 1 timme varige vecka och spelar minesweaper med musen..

Jag skulle inte rekommendera Zippy

Aj fan, så inte ens värt att ta hem ett prova och sen hoppas på garanti om det inte håller mer än några månader?

Skrivet av blackeagle:

Jag gillade mitt Ultra-X Flat (det helsvarta) de första månaderna, men trycket på tangenterna var fruktansvärt snabbutslitet och några tangenter började bli utslitna i funktionen med, vid normalt spelande har några bokstäver försvunnit helt, så jag har förpassat det tangentbordet till reservgarderoben.

Då tycker jag att mitt M$ Sidewinder X4 är en rejäl uppgradering, fortfarande halvlåga tangenter, men mycket mjukare, samt att det klarar "THE QUICK FOX"-testet (multipla tangenter) så att jag kan göra alla mina kombos i WoW och andra spel. Enda Microsoft-produkten jag varit riktigt nöjd med faktiskt, trots att jag är gammal Amigan och av ren princip ogillar dem

Är x4'an som ett mellanting alltså, mellan normalt tangetbord och ultraX?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Aj fan, så inte ens värt att ta hem ett prova och sen hoppas på garanti om det inte håller mer än några månader?

Är x4'an som ett mellanting alltså, mellan normalt tangetbord och ultraX?

Ja, det är lite lägre tangenter än normalt, men inte lika låga som Ultra-X-flat/laptop-tangentbord. Det är dessutom ganska brett och har ett icke borttagbart handledsstöd, så det tar lite plats, men jag tycker det är det bästa jag har provat hittills. Inte så dyrt längre heller, under 300kr, tror jag gav 399kr för mitt på rea förra sommaren.

EDIT: Hittade en sidobild - http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/03/sidewinde4x4_4.jpg

En stor fördel med upplysta tangenter är ju att "trycket" består av färgad plast/fönster och inte påtryckt färg, så de slits inte ut som normala kan göra. Särskilt m,n och w,a,s,d (för spelare) brukar ju bli svaga på billigare tangentbord annars.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Kör en liten necro här..
Slet precis ut mitt 4:e och sista Logitech Ultra X Flat. Har redan fixat och reparerat den två gånger..

Har pillat runt på prisjakt och sökt ersättare i två timmar nu men tycks inte hitta en som passar.
Vad har ni andra gjort som kört med detta tagentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abaregi:

Kör en liten necro här..
Slet precis ut mitt 4:e och sista Logitech Ultra X Flat. Har redan fixat och reparerat den två gånger..

Har pillat runt på prisjakt och sökt ersättare i två timmar nu men tycks inte hitta en som passar.
Vad har ni andra gjort som kört med detta tagentbord?

Jag köpte först ett SteelSeries 7G som jag hatade. Strax efter köpte grannen ett Corsair K60 som jag gillade, jag köpte då ett likadant själv. Jag gillade det som sagt från början, även om det var ganska ovant. Idag kan jag inte tänka mig ett annat tangentbord och kan inte alls förstå varför jag envisades med ett Ultra X Flat-tangentbord i alla år.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abaregi:

Kör en liten necro här..
Slet precis ut mitt 4:e och sista Logitech Ultra X Flat. Har redan fixat och reparerat den två gånger..

Har pillat runt på prisjakt och sökt ersättare i två timmar nu men tycks inte hitta en som passar.
Vad har ni andra gjort som kört med detta tagentbord?

Jag bytte till Sidewinder x4 och trivdes ok med det... Men det var en jobbigare övergång än jag först trodde!
Macroknapparna till vänster gör att man tappar bort sig i greppet lite, och den för långa space-tangenten är irriterande tex.
Knapparna är inte riktigt samma grej heller. Lite längre slag och lite "luddigt" dämpade.
Sen råkade det bli Corsair K60 för mig också
Helt annan känsla än lågslagiga flat-tangentbord, men jag trivs rätt bra. Får lite spökande "låsta" tangenter ibland dock, och ibland kan det kännas lite för långslagigt för vad som egentligen är nödvändigt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nooooooooo... Mitt Logitec Ultra X Flat (Silver) börjar ge upp. Det är så gammalt nu att jag inte ens mins när jag köpte det. Vissa tangenter har helt tappat trycket, men vem bryr sig. Jag vet vart jag ska trycka och det är ju bara såååå bra.
Nu dock kan jag inte skriva "b" som versal... Det är det enda jag inte kan skriva. Allt annat fungerar.. Mycket märkligt!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***