Permalänk
Medlem

Kan bli riktigt fint det dära ju

Ska du göra en dörr också på utsidan ? (eller blir det en platta man tar bort)

Permalänk
Medlem

Awesome idea - Make it happen

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Sajmon37:

Kan bli riktigt fint det dära ju

Ska du göra en dörr också på utsidan ? (eller blir det en platta man tar bort)

Ska göra en dörr med lufttäta lister, för att den ska kunna kyla lite vad som helst.
Har då tänkt göra den av plast eller trä.

Permalänk
Medlem

finns det nån anledning till att du inte kan vända uppochner på hela "skåpet"? Det borde ju som sagt bli bättre med kylaren upptill.

Du kan ju göra dörren av frigolit som du limmar rostfri plåt på Snyggt och funktionellt! Magnetlist kan du sen ta från ett gammalt kylskåp på närmaste soptipp.

Permalänk
Skrivet av dagbro:

finns det nån anledning till att du inte kan vända uppochner på hela "skåpet"? Det borde ju som sagt bli bättre med kylaren upptill.

Du kan ju göra dörren av frigolit som du limmar rostfri plåt på Snyggt och funktionellt! Magnetlist kan du sen ta från ett gammalt kylskåp på närmaste soptipp.

Skillnaden blir nog minimal, och jag har helt enkelt mer utrymme längre ner, med 200mm-fläktar som tar in både framifrån och uppifrån. Men på undersidan finns hårddiskplatserna, som jag kan använda till min fördel p.g.a. de extra ventilationshålen, som ger kylaren mer öppet utrymme gentemot dvd-enheten som finns över.
Just nu tänkte jag göra "lådan" som den yttre lådan ska bestå av, och måste hitta nåt material som passar till det, lagom starkt vid 1mm tjocklek. För dörren så har jag en neodym-magnet tagen från en gammal hårddisk, kan använda den och nån lufttät list jag tror att jag har hemma.

Permalänk

Nu har projektet legat på is ett tag, men jag vill bli klar inför ett LAN nästa vecka, då jag har två studiedagar följt av helgen på mig (natur är jobbigt...).
Vet någon ett bra och tunt material som jag kan bygga den "yttre lådan" utav? Tänkte plexi, men det är svårt att få tag på bitar som är tillräckligt tunna. Det ska alltså vara ett plastliknande material som är starkt nog för att hålla emot för ca 2kg och är värmeisolerande (ett extra lager, ska då ha isolering inuti också). Det ska dessutom gå att få tag på i Uppsalaområdet och vara billigt.
Hjälp mig nu bli klar med detta projekt!

Permalänk
Medlem

Nyfiken på hur det gick för dig!
Blev du klar med projektet?
Sugen på att göra något liknande

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5