Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Video: Skyrim på Quakecon 2011

Permalänk
Melding Plague

Video: Skyrim på Quakecon 2011

The Elder Scrolls V: Skyrim är ett av årets mest efterlängtade spel och även en av höjdpunkterna på årets Quakecon. Nu hittar en över 30 minuter lång video ut på nätet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Scrolls! Elder Scrolls!

Permalänk
Medlem

Haha, jo "en entusiastisk skara besökare" är väl det minsta man kan säga.

Permalänk
Medlem

Tror fortfarande att det kommer bli ett FPS-crap som crapblivion.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

statiskt

Permalänk
Medlem

konsolport, nej tack.
Det hade kunnat bli helt underbart men det ser nästan precis ut som Oblivion, jag har inga höga förväntningar på detta.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Älskar hur en del av publiken buade när de sa att det var xbox versionen

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Gillar att nån kille i publiken instinktivt skriker "RAPE!" när den första kvinnliga figuren dyker upp.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Haha, löjligt...
Bethesda har verkligen tappat många anhängare sen Morrowind, svårt att tro att det ens är samma utvecklare fortfarande

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Den här videon lär inte ligga uppe mycket längre än dem tidigare..

Permalänk

Tycker det ser underbart ut, vad man än säger ser det riktigt bra ut, och han sa även att det ser mycker bättre ut på PC

Det kommer bli grymt så sluta oroa er om spelet och att det är en "port", speciellt då de har lagt ner extra tid på modstöd samt delar av DX11

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Klarade av nån minut av filmen bara innan jag vart för irriterad på alla omogna idioter som var där och stängde ner filmen.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Oblivion, testade det liret i en timme och blev totalt uttråkad. Man kan bara hoppas att skyrim är revolutionerande mycket bättre men jag finner att historia oftast pekar rätt i framtiden så det är knappast något jag kan förvänta mig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Daggerfall var det klart bästa spelet i denna serie, enligt mig i all fall. När Morrowind kom så blev jag lite besviken över att så stor del av vad Elder Scrolls egentligen är (eller var) försvann. Sedan dess har det bara gått ännu mer utför och när man läser om Skyrim så blir man ju bara besviken på de totalt frångått själva spelidén och försök att ersatt det med häftig grafik istället.

Nä skulle hellre spela en en lite upphottad Daggerfall än Skyrim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Tycker det ser underbart ut, vad man än säger ser det riktigt bra ut, och han sa även att det ser mycker bättre ut på PC

Det kommer bli grymt så sluta oroa er om spelet och att det är en "port", speciellt då de har lagt ner extra tid på modstöd samt delar av DX11

Grymt tror jag inte.
Morrowind var grymt då det gav en hel del bra, korrekt och intressant lore.
Oblivion var ju bara ett hack n slash med rpg element, samt extrem mängd lore-rape.

Skrivet av Morkul:

Daggerfall var det klart bästa spelet i denna serie, enligt mig i all fall. När Morrowind kom så blev jag lite besviken över att så stor del av vad Elder Scrolls egentligen är (eller var) försvann. Sedan dess har det bara gått ännu mer utför och när man läser om Skyrim så blir man ju bara besviken på de totalt frångått själva spelidén och försök att ersatt det med häftig grafik istället.

Nä skulle hellre spela en en lite upphottad Daggerfall än Skyrim.

Det där kan jag hålla med om.
Om de skulle fixa: alla quest i stort sett till att inte vara samma sak om och om igen, samt terräng till att faktiskt vara något och inte samma sak om och om igen.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Har det verkligen hänt så mycket sen 2006? Tycker det ser ut som Oblivion med lite mjukare animationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Daggerfall var det klart bästa spelet i denna serie, enligt mig i all fall. När Morrowind kom så blev jag lite besviken över att så stor del av vad Elder Scrolls egentligen är (eller var) försvann. Sedan dess har det bara gått ännu mer utför och när man läser om Skyrim så blir man ju bara besviken på de totalt frångått själva spelidén och försök att ersatt det med häftig grafik istället.

Nä skulle hellre spela en en lite upphottad Daggerfall än Skyrim.

Håller helt klart med!

Hittade min Orgnialkartong Daggerfall förra veckan när jag röjde hemma, nostalgi!

Blir inget Skyrim för min del tror jag, de har gått i helt fel riktning mot vad jag vill ha i all fall, spelet känns inte nytt alls.

Permalänk

Jaha, är allmänt less på hype överhuvudtaget så släpp spelet eller sluta med alla löjliga demos hit och dit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azoicer:

Det där kan jag hålla med om.
Om de skulle fixa: alla quest i stort sett till att inte vara samma sak om och om igen, samt terräng till att faktiskt vara något och inte samma sak om och om igen.

Det finns mods som fixar till questsen så det blir betydligt mer variation. Finns även några mods som leker lite med grafiken men tyvärr sätter motorn lite käppar i hjulen för att göra det allt för bra. Men sedan springer man ju inte runt så mycket i själva landskapet om det inte är en encounter.

Permalänk
Medlem

Verkar inge vidare måste jag säga. Kommer verkligen inte köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Har det verkligen hänt så mycket sen 2006? Tycker det ser ut som Oblivion med lite mjukare animationer.

PC versionen blir nog lite roligare. Men sanningen är att detta spel utvecklas för samma konsoler som Oblivion. Skillnaden är att Oblivion var i början på denna konsolgeneration och Skyrim blir (förhoppningsvis) i slutet av densamma.
Todd Howard pratar ju om hur man ställde sig frågan om det var värt att vänta in nästa generations hårdvara (läs konsoler) men beslöt att man hade tillräckligt mycket som kunde optimeras på denna generation.
Nåväl, får hoppas att PC versionen får tillräckligt mycket "positiv särbehandling".
Om inte annat så är det skönt att moddarna får det stöd de behöver.

Permalänk
Medlem

Entusiastisk publik...Spårar ur lite...

Permalänk
Medlem

Usch!..Förstår inte varför kvaliten bara blir sämre och sämre med varje släpp i serien.Spel industrin följer film/musik branchen och mainstreamar allt.Spel nuförtiden görs för personer där ord som tålamod,tankeförmåga inte existerar.Publiken på den visningen är väl ganska talande.

Daggerfall var höjdpunkten och efter det har det gått käpprätt utför.Mina pengar kommer inte spenderas på den där skiten.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

Publiken är så rolig, varje gång man såg nånting levande så skrek folk "KILL THE x" (där x är det levande) eller "RAPE". Vilken seriös skara!

Permalänk
Medlem

Som flera sagt, ser mycket ut som Oblivion. Grafiken imponerar inte precis...

Nu gillade jag faktiskt Oblivion, mycket beroende på stämningen, uppdragen och karaktärerna så jag hoppas dom får ihop det bra i Skyrim också. Även om en lite djupare RPG med bättre grafik a'la PC hade varit att föredra...

Permalänk
Medlem

*stöter på vargar för första gången*

"KILL IT!!!!"

*går in i byn*

BURN IT!!!!!

*stöter på en kvinnlig karaktär*

"RAPE"

*stöter på annat*

"KILL KILL KILL!"

Massorna vill uppenbarligen ha ett hack'n'slash, lika bra att inse att gruppen tänkande spelare blir allt mindre.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av theWeasel:

Publiken är så rolig, varje gång man såg nånting levande så skrek folk "KILL THE x" (där x är det levande) eller "RAPE". Vilken seriös skara!

Det är Quakecon, vad förväntar du dig? Att publiken vill se söta pratande ponnys?

Permalänk
Medlem

Pallade inte titta klart då jag blev för irriterad på publiken... vilka hade dom bjudit in egentligen?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Usch!..Förstår inte varför kvaliten bara blir sämre och sämre med varje släpp i serien.Spel industrin följer film/musik branchen och mainstreamar allt.Spel nuförtiden görs för personer där ord som tålamod,tankeförmåga inte existerar.

Långt ifrån alla spel. Ta en titt på Svenska Paradox och de spel som de både gör inhouse och publicerar. Där hittar du både nyskapande (Magica, Mount & Blade) och spel som kräver djup analys, tålamod och tankeförmåga (EU3, HoI3).

Permalänk
Medlem
Skrivet av DUNXIII:

Det är Quakecon, vad förväntar du dig? Att publiken vill se söta pratande ponnys?

Ja! Vad hände med My Little Pony liksom?