Koppla Windows-dator till förstärkare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

Koppla Windows-dator till förstärkare

Jag försöker koppla min Windows-dator till min förstärkare via HDMI. Problemet är att när jag gör det tror Windows att förstärkaren är en skärm, och dessutom att den är den primära skärmen, och flyttar omedelbart över alla fönster dit. Hur ska jag göra för att undvika detta beteende?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2011

Ändra i bildskärminställningar att det inte är den primära skärmen.

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Captain_Spock:

Ändra i bildskärminställningar att det inte är den primära skärmen.

Men jag kan inte se bildskärmsinställningarna när förstärkaren är ikopplad. Alla program jag startar hamnar automatiskt på den andra "skärmen".

Edit: Meh, jag löste det genom att trycka Win+P och sedan trycka på piltangenterna och enter på måfå några gånger.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2006

trevligt, jag själv köpte nyss en förstärkare, men har en tv inkopplad i den också så för mig funkar det bra, enda jobbiga är att om jag inte startar tvn och förstärkaren när jag startar datorn så flyggar alla gadgets och ikoner all världens väg , random så lite jobbigt att håla på och starta tvn och förstärkaren hela tiden, plus att om jag råkar stänga av tvn så får datorn fnatt, och ljudet kan försvinna etc.