Netgear ReadyNAS Pro 6 Business "rekommenderad hdd"

Permalänk
Medlem

Netgear ReadyNAS Pro 6 Business "rekommenderad hdd"

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=632687#extra

Hjälp med att välja rätt hårddisk helst med lång livslängd och rekommendera en butik som garanterar att hårddiskarna funkar felfritt hehe

Visa signatur

Toshiba i7-3610QM CPU 2.30ghz 16gb G670M 3GDDR5
120GB SSD 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle99:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=632687#extra

Hjälp med att välja rätt hårddisk helst med lång livslängd och rekommendera en butik som garanterar att hårddiskarna funkar felfritt hehe

Western Digitals Enterprise-serie bör väl fungera...

Visa signatur

Dator - Maskinfan du arbetar med
Data - Ettor och nollor lagrade på t.ex hårddisken
Hur svårt kan det vara? :p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worfen:

Western Digitals Enterprise-serie bör väl fungera...

Utmärkt men vart bör jag köpa hårddisken från litar inte direkt på felsäkerheten längre efter köpt hårddisk 2 gånger från webhallen

Visa signatur

Toshiba i7-3610QM CPU 2.30ghz 16gb G670M 3GDDR5
120GB SSD 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Listan över diskar som officiellt stöds är här. Var du köper diskarna spelar inte så stor roll, utan det är helt enkelt bara till att ta en chansning, från valfri återförsäljare. Om du verkligen är orolig, går du till en lokal handlare, då kommer de åtminstonde de närmaste månaderna kuna erbjuda sig att byta den rakt över disk om det händer något. Men på sikt är det bara att vänja sig, diskar går sönder, oavsett vem som sålt dem, eller vilket märke det är. Mitt sätt att hantera det på är att köpa diskar med 5 års garanti. De går sönder precis lika ofta som diskar med 3 års garanti, men man får nya (nå, reparerade, som sämst) i två år till...

ProShop Skickade ett gäng diskar till mig, var och en i stötskydd,och en separat låda, de lådorna i en större gemensam låda. Dock kan det ha varit för att jag köpta 4'a diskar, då de lådorna var ett "system" för just frakt av diskar i grupper om 4'a. Om de har samma system till grupper om 6 vet jag inte...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Listan över diskar som officiellt stöds är här. Var du köper diskarna spelar inte så stor roll, utan det är helt enkelt bara till att ta en chansning, från valfri återförsäljare. Om du verkligen är orolig, går du till en lokal handlare, då kommer de åtminstonde de närmaste månaderna kuna erbjuda sig att byta den rakt över disk om det händer något. Men på sikt är det bara att vänja sig, diskar går sönder, oavsett vem som sålt dem, eller vilket märke det är. Mitt sätt att hantera det på är att köpa diskar med 5 års garanti. De går sönder precis lika ofta som diskar med 3 års garanti, men man får nya (nå, reparerade, som sämst) i två år till...

ProShop Skickade ett gäng diskar till mig, var och en i stötskydd,och en separat låda, de lådorna i en större gemensam låda. Dock kan det ha varit för att jag köpta 4'a diskar, då de lådorna var ett "system" för just frakt av diskar i grupper om 4'a. Om de har samma system till grupper om 6 vet jag inte...
B!

Tackar xD

Visa signatur

Toshiba i7-3610QM CPU 2.30ghz 16gb G670M 3GDDR5
120GB SSD 1TB HDD