Permalänk

Fläkthane?

Hej!
Jag har en fråga angående att sleeva fläktar kontakten som sitter på fläkten e väl honan men hanen på tex en fläktkontroll där fläkten ska in hur får man ur kontakten ur den för jag skulle vilja sleeva min Antec Kuhler H2O 620 när jag får den plus min fläktkontrollers sladdar. Så hur får man ut kontakterna ur fläkthanen?

Tack på förhand!

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem

Tror det är sk expanderande pins. Så du behöver bara trycka ihop pinnen så kommer den komma ut

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Man kör upp en nål på en sidan på kontakten och drar ut. Som när man sleevar 24-pinnarn.

Permalänk
Medlem

hanen är ju gjuten, så om du inte kommer åt från andra änden får du antingen lämna den som den är eller köra med t.ex en krympslang istället som just går över kontakten.

Permalänk
Skrivet av dagbro:

hanen är ju gjuten, så om du inte kommer åt från andra änden får du antingen lämna den som den är eller köra med t.ex en krympslang istället som just går över kontakten.

asså va?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II