Skärmar med IPS-panel på frammarsch

Permalänk
Skrivet av Fade-swe:

....

Appropå IPS, finns det några modeller som är glossy? Har inga ljus-/reflektions- problem och föredrar glossy framför att ha en grummlig yta över hela skärmen.

Ja, finns en Dellskärm på 21½ tum
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=806389
Vet inte om man kan sätta den på en monitorarm, står inget om VESA-fäste

Annars kan den som är äventyrlig köpa skärm från England, Hazro har två billiga varianter på Apples CinemaDisplay
27 tum, 2560*1440

Om du kan tänka dig mindre grynig antireflexbehandling m en fortfartfarande matt så kan du alltid satsa på någon cPVA- eller MVA-skärm.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Köpte precis en av LG's 23" IPS-skärmar för 2000, är sjukt nöjd över den.

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ | Intel i5 2500K | Gigabyte P67A-UD3-B3 | Corsair 16GB Vengeance | Corsair TX 650W |
Samsung 850 Evo 512 GB | Samsung Spinpoint F3 1TB || LG IPS-236V | Philips 273EQH || Google Pixel 3 XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Då ska det allt va en riktigt risig panel?

Sitter framför ips paneler på jobbet men har en lg 22" (tn) vid burken hemma. Har inga problem med färskiftningar o är inte speciellt känslig för betraktningsvinkeln åt sidan. Upp o ned är sämre, men så ser jag ju aldrig på skärmen.

Såg att någon annan skrev ang betraktningsvinklar för programerare med flera skärmar..
(orkar inte leta då jag skriver från iphonen)

Visst finns ju alltid "extremfall".
På arbetet när jag har 4st 24" skärmar som jag vrider lite mot mig trotts att det är ips.

Tycker det är lite "mode" på swec att såga tn paneler. Visst är de naturligtvis inte alls lika bra som ips (vilket skulle vara väldigt märkligt då de är mycket billigare) men att alla tn paneler är helt kass tycker jag är lite bs.

Mode? kanske, men det är mer ett uppvaknande. Att detta för prisras på IPS och VA.. inget annat. Tittade film från sängen snett underifrån.... går inte med en TN. Sen så Nickade man huvet lite till musik... då stod jag inte ut med skiftningar till slut.... TN paneler ska säljas men skallfixtur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

http://www.webhallen.com/hardvara/131582-dell_27_tft_u2711-ha...

6000:-

Men tänk även på att en 27" TN har ful(l) HD upplösning, och det börjar bli en väldigt låg upplösning när du kommer upp i dom där storlekarna.

Så låg upplösning är det ändå inte. Jag menar vi har en 46" full HD tv (bravia) här hemma och det ser riktigt bra ut när man kollar på film.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Så låg upplösning är det ändå inte. Jag menar vi har en 46" full HD tv (bravia) här hemma och det ser riktigt bra ut när man kollar på film.

Vid film ja, men sitter du 1m från vill man gärna ha högre upplösning. Tycker det är på gränsen på 24" men det funkar. 27" och uppåt vill man ha högre om man ska sitta och "arbeta" vid dom.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Kuro är den enda som kommit i närheten av svärtan hos en bra CRT.
Alltså, jag vet inte ens vad jag ska säga.
Jag har själv inte upplevt svärtan hos en kuro men jag har upplevt svärtan hos en bra crt och jag har läst recensioner och jämförelser där Kuro pratats om som den första platt-tvn som kunnat mäta sig med bra CRTs vad gäller svärta.

För att jag jämförde med dom två skärmarna jag har.
Och för att den HP skärmen är bland dom bättre som finns idag. Dom billigaste är inte lika bra och ska man så lågt som 2000kr så får man väll knappast upplsöning som är bättre än 1600x1200?

De problemen finns inte på bra crt-skärmar.

Som sagt, jag använder också LCD över CRT eftersom fördelarna väger tyngre än nackdelarna.
Men jag tycker det är lite skrämmande hur okunniga många är om bildkvaliteten vad gäller CRT jämfört med LCD, och plasma för den delen.

Länka gärna till svärta-recensionerna. Kontrast då? LG ips har full HD 23 tum för ca 1700 spänn. Än en gång IPS och VA har blivit billigare, dock inte sämre. Att man sitter med en dyr gammal IPS behöver inte betyda att den är bättre än en ny billig. Att en CRT piper har inget att göra med om den är bra eller inte... den är trasig och behöver fixas... eller kastas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Vid film ja, men sitter du 1m från vill man gärna ha högre upplösning. Tycker det är på gränsen på 24" men det funkar. 27" och uppåt vill man ha högre om man ska sitta och "arbeta" vid dom.

Kan kanske vara så för vissa. Jag tycker dock att 1080p fungerar utmärkt på en 24" skärm och tycker inte att det är på gränsen. Sen så är det väldigt stor skillnad på 3k och 6k, jag tycker inte att det är så hemska betraktingsvinklar på nya tn-paneler om man inte ligger ner och ser på film och hamnar 50 cm under skärmen så märker jag inte av det. Jag tror att många som klagar har haft en tn-panel för många år sen när de var riktigt dåliga.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xburk:
Skrivet av bengt-re:

Tycker det låter som ni säger emot er själva

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Skrivet av Fredag:

Jag köpte nyss en 23" ACER åt en familj, som jag även byggde en dator åt. Den kostade 984:- hos DustinHome.

Plockade upp den och noterade att byggkvaliten var bättre än min egen Benq på 24" och den var nästan lika stor. Kopplade in DVI och tänkte ställa in den. Bilden var väldigt bra, så pass bra att jag sket i att gå in i menyerna och ställa in nått alls. Testade ett par spel och drog igång ett par filmer, allt var riktigt njutbart. Var orolig att jag köpt skräp till det priset, men när jag testat klart kunde jag gott köpt mig en till mig själv. Jag är ändå kräsen vad gäller bildkvalitet, lägger hellre 17000:- på en 40" BRAVIA än 3499:- för random skräp.

Sitter man framför skärmen, som 99,9% gör, så duger TN väldigt långt. Det är verkligen inte dålig färgåtergivning.

Att sitta rakt framför skärmen med kroppen har just inte så mycket att göra med betraktningsvinklar, man ser med ögonen, inte med kroppshyddan.
Det blir stora vinklar till olika områden av skärmen såvida man inte sitter flera meter bort, även om man sitter "rakt framför".

Skönt för dig att du tycker nya TN-skärmar funkar bra, själv tycker jag inte några LCDer överhuvudtaget ger tillräckligt bra betraktningsvinklar.
Det är viktigt att påpeka att IPS-paneler ingalunda är opåverkade när man ser områden från större vinklar, tyvärr får en del för sig det och de kommer bli besvikna när de väl hamnar framför en.

Skrivet av Fredag:

Sen slipper man släp och glow och andra nackdelar som IPS faktiskt har. En ny TN från 2011 behöver inte skämmas för sig alls. De har ett oförtjänt dåligt rykte sen tidigare generationer paneler, det är inte befogat längre. Idag skulle jag råda alla att köpa TN för sin otroliga prisvärdhet.

Nej, man slipper inte alls "släp" med en TN-panel.
Vill man vara helt fri från eftersläpningar för man söka sig till CRT-skärmar.
Att sen bara en handfull på hundra är så känsliga att de tycker eftersläpningarna på en TFT är något problem är en annan sak.
De snabbare IPS-panelerna är på samma nivå som de snabbaste 60-hertz-TN-skärmarna.
Det är bara 120-hertzarna som har en klar fördel i snabbhet.

Skrivet av Fredag:

Med det sagt, så går man upp till 27-30" så skulle jag nog inte välja TN. Ju större skärm man har, desto mera irriterande blir probemet med betraktningsvinkeln. Vid 23"-24" måste man vrida på skallen medvetet om man ska märka av det, vid 27" och uppåt märks det betydligt mera.

Blir man skrämd av alla som säger att TN suger och man är i datorköps-svängen, så kan jag lugna er med att TN är riktigt bra. Upp till 24" då...

Min första upplevelse av en 24" TN var" WOW! hur är det möjligt, jag som läst så mycket om hur det skulle vara så dåligt?"

Har man pengar och vill ha IPS, so be my guest, men har man en tight budget, så lägg det mesta på grafikkortet i första hand. TN är så billigt att man kan ha två, tre skärmar innan man är betydligt över priset av en bra IPS...

Skrivet av eMannen:

Hemma kör jag med två IPS-skärmar från Dell (en 2407 och en 3011) vilket passar mig utmärkt. De har båda en del input lagg, men om man som jag undviker att spela PvP i FPS-spel funkar det bra. Ser att Dell kommer med en ny version av sin 24" (Ultrasharp 2412) snart och på Dustinhome är den för tillfället listad för 2994:-. Helt ok pris för en 1920x1200 IPS även om de bantat bort saker jämfört med 2410-modellen (ingen HDMI, sämre färgåtergivning, sämre respons, ej vridbar fot, sämre ljusstyrka).

Sitter ingen IPS-panel i Dell 2407 utan en PVA. Den eller 2408an var ökända för att ha högt inputlagg i några revisioner.
Om du inte märker någon direkt skillnad mot din U3011 så har du helt klart en revision där det är åtgärdat.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ford:

Länka gärna till svärta-recensionerna. Kontrast då? LG ips har full HD 23 tum för ca 1700 spänn. Än en gång IPS och VA har blivit billigare, dock inte sämre. Att man sitter med en dyr gammal IPS behöver inte betyda att den är bättre än en ny billig. Att en CRT piper har inget att göra med om den är bra eller inte... den är trasig och behöver fixas... eller kastas.

Jag har oändlig kontrast enligt min kalibrator då den inte klarar av att läsa såpass mörka bilder som det blir på min Sony FW900 vid 0% white, har även gjort en kalibrering som är ljusare så att jag ser bättre i mörker på spel, den får jag 8700:1 i kontrast med. Och visst, det är inga proffsgrejer så man kan ju inte förvänta sig allt för mycket, men när en skärm ger ifrån sig såpass lite ljus att en hårdvaru kalibrator inte kan läsa av det så tycker iaf jag att det är ett rätt bra betyg.

Min LG W2220P (IPS) får jag drygt 700:1 i kontrast när man kalibrerat så att det inte blir white crush.

Tror du inte på mig så kan jag uppa bilder åt dig, visst färgerna är bra på en IPS, men resten är inget att tala om, massa flimmer på vita bilder och IPS glow på svarta bilder, hur står folk ut ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ford:

Länka gärna till svärta-recensionerna. Kontrast då? LG ips har full HD 23 tum för ca 1700 spänn.

Jag orkar inte leta upp gamla recensioner för att övertyga folk om saker som jag tycker är allmänbildning.
Är man intresserad så går det att hitta själv.
Gå on på minhembios forum och snacka med folk där om CRT teknik så kommer du garanterat få några bra länkar.

Skrivet av ford:

Än en gång IPS och VA har blivit billigare, dock inte sämre. Att man sitter med en dyr gammal IPS behöver inte betyda att den är bättre än en ny billig.

Självklart.

Skrivet av ford:

Att en CRT piper har inget att göra med om den är bra eller inte... den är trasig och behöver fixas... eller kastas.

Det är inte riktigt sant.
CRT tekniken i sig kommer med ett högfrekvent pipande.
Jag har själv aldrig upplevt det på en monitor vad jag kan minnas men på massor med tv-apparater.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Så låg upplösning är det ändå inte. Jag menar vi har en 46" full HD tv (bravia) här hemma och det ser riktigt bra ut när man kollar på film.

Ska du uppgradera från 24" till 27" och det är samma upplösning så får du ju inte mer plats på skrivbordet, du får bara större ikoner, bilden blir sämre eftersom en datorskärm sitter man ju rätt när och pixlarna blir större.

Skrivet av flyawaynille:

Kan kanske vara så för vissa. Jag tycker dock att 1080p fungerar utmärkt på en 24" skärm och tycker inte att det är på gränsen. Sen så är det väldigt stor skillnad på 3k och 6k, jag tycker inte att det är så hemska betraktingsvinklar på nya tn-paneler om man inte ligger ner och ser på film och hamnar 50 cm under skärmen så märker jag inte av det. Jag tror att många som klagar har haft en tn-panel för många år sen när de var riktigt dåliga.

Jag tror snarare att alla som säger som du inte har provat att sitta vid en riktig skärm, visst funkar 1080p och TN men det går ändå inte att jämnföra med en 19x12 ips/va skärm.
Till slut så blir det ju endå ekonomi som måste bestämma, men har man möjlighet, kanske spara några månader till så är det lätt värt den väntan.
Att uppgradera från en 24" 1080p TN till en 27" 1080p TN bör man bara göra om det är billigare än att köpa nya glasögon.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av IceDread:

27-30"+ och det blir ett köp. Kostnaden för det vore dock säkert 20k i början och jag vill lägga högst 6-10k för en bra 27-30" skärm, vilket är varför jag inte köpt HPs 30" 16:10 ips skärm ännu.

Det är löjligt hur länge det kan ta för folk att hitta nya bra saker ibland så som ips. Efter att ha använt ips skärm själv så skulle jag ha mycket svårt för att gå tillbaka till en TN panel.

Snarare 10k+.
Själv så har jag haft ögonen på DELL's U serier.
De har en super gosig 30 tummare med 16:10 på 2560*1600 som lockar fast, har lite annat att slänga pengar på just nu.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

jag kör på två st Packard Bell Viseo 240DX 24", duger för mig eftersom jag aldrig använder någon dyrare skärm

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Snusfri
Skrivet av landahl:

Vilken skärm ska du köpa då? En nec eller?

Min DellU3011 är underbar , du kommer inte ångra dig om du tar den

Jag skrev skärmar, jag kör med dualscreen och kommer inte att överge det
Det är Dell'en jag har kikat på, dock så läre man väl kompletera med ett tiil 560 Ti för att kunna spela i den upplösningen

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Snarare 10k+.
Själv så har jag haft ögonen på DELL's U serier.
De har en super gosig 30 tummare med 16:10 på 2560*1600 som lockar fast, har lite annat att slänga pengar på just nu.

Du kommer inte ångra dig om du tar den, superduper bra skärm. Dell U3011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Snarare 10k+.
Själv så har jag haft ögonen på DELL's U serier.
De har en super gosig 30 tummare med 16:10 på 2560*1600 som lockar fast, har lite annat att slänga pengar på just nu.

För ungefär ett år sedan så jämförde jag dell och hp och är man intresserad av fps spel så går dell bort.
Jag sitter just nu med en 24" ips skärm jag vill uppgradera till en 30" ips, givetvis 16:10. Har dessutom en sony 40" i vardagsrummet som måste uppgraderas till en 60" i höst känner jag. Problemet för mig är bara att jag planerar att renovera mitt kök i lägenheten.. så skärmarna får nog dröja till senhöst eller i vinter...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Fungerar IPS el mva till FPS spel, eller är de mest lämpade till strategispel?
Tänkte köpa nytt och börja spela igen, då villl man ju inte lägga ut ca 4-5k o sen laggar det.
Sen vill jag kunna koppla 2 burkar till samma skärm.

Visa signatur

AMD Phenom IIx2560 MMX 3,3ghz, Zalman CNPS9500, Gigabyte GA-MA770T-UD3, Corsair xms3200 LL Dual 4x512, Amd 6600 , Raptor 36+74, CheiftechBX3, Psu Silverstone ST56ZF, Iiyama A902MT VM Pro 451 19", Logitech G11+MX518

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sweess:

Fungerar IPS el mva till FPS spel, eller är de mest lämpade till strategispel?
Tänkte köpa nytt och börja spela igen, då villl man ju inte lägga ut ca 4-5k o sen laggar det.
Sen vill jag kunna koppla 2 burkar till samma skärm.

Jag har då inte upplevt att mina VA skärmar inte hänger med i fps spel.
Sen om du beställer på internet så har du ju 2 veckors ångertid så du hinner testa din nya skärm.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweess:

Fungerar IPS el mva till FPS spel, eller är de mest lämpade till strategispel?
Tänkte köpa nytt och börja spela igen, då villl man ju inte lägga ut ca 4-5k o sen laggar det.
Sen vill jag kunna koppla 2 burkar till samma skärm.

120Hz skärmar är så mycket skönare, men tror inte att du skulle spela bättre med det i strategispel. Det är FPS som det blir skillnad och man klarar av att sitta längre och koncentrera sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127781:

120Hz skärmar är så mycket skönare, men tror inte att du skulle spela bättre med det i strategispel. Det är FPS som det blir skillnad och man klarar av att sitta längre och koncentrera sig.

Vilken ips/va skärm jämför du då med?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaya:

Vilken ips/va skärm jämför du då med?

Finns ingen IPS med varken 120Hz eller 2ms responstid så det finns inget att jämföra med. Och 60Hz är alltid 60Hz så försök inte komma med nåt trams med att det beror på vilken IPS-skärm man har.

Jag själv har en BenQ XL2410T, det är en TN-panel i denna så för mig som gick från en MVA-skärm till TN märke jag direkt hur mycket backlight bleeding det är på de flesta TN-skärmarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127781:

Finns ingen IPS med varken 120Hz eller 2ms responstid så det finns inget att jämföra med. Och 60Hz är alltid 60Hz så försök inte komma med nåt trams med att det beror på vilken IPS-skärm man har.

Jag själv har en BenQ XL2410T, det är en TN-panel i denna så för mig som gick från en MVA-skärm till TN märke jag direkt hur mycket backlight bleeding det är på de flesta TN-skärmarna.

lol och du påstår du att din TN skärm är så mycket bättre? är du ett troll eller? 120hz omg, 2ms hur mycket är den verkliga delayen på den skärmen? jag tror inte du har en aning, du har sett reklamen och det är en skit bra skärm eller hur? Eller vad är det du försöker säga? om du försöker påstå att en TN panel är bättre än en MVA så snackar du så mycket skit så du tror dig själv.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaya:

lol och du påstår du att din TN skärm är så mycket bättre? är du ett troll eller? 120hz omg, 2ms hur mycket är den verkliga delayen på den skärmen? jag tror inte du har en aning, du har sett reklamen och det är en skit bra skärm eller hur? Eller vad är det du försöker säga? om du försöker påstå att en TN panel är bättre än en MVA så snackar du så mycket skit så du tror dig själv.

För spel är en 120Hz skärm överlägset mot vilken IPS & MVA-skärm som helst, jag har inte sagt något om skrämkvalité men om du försöker få någon och tro att en IPS eller MVA är bättre för gaming än en riktig snabb TN-skärm så har du precis skämt ut dig. Det finns en anledning till att alla säger att största bristen hos IPS-skärmar är att de är för långsamma. Och varför har ingen tillverkare tillverkat en 120Hz IPS? Och har du testat 3D på en IPS som enligt dig är snabbare och mer responsiv än en 120Hz TN? Tänk dumma människa, tänk..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Tycker det låter som ni säger emot er själva

Hur då menar du?

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Hela inlägget är ju självmotsägande, men ett exempel;

Skrivet av Xburk:

Nä, nästa skärm blir fortsatt 16:9, det är mer än tillräckligt brett för mig. 1900x1200 skulle inte sitta fel.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Hela inlägget är ju självmotsägande, men ett exempel;

Oj, tjena. Hade fått allt om bakfoten. Menar såklart 16:10 och inte 16:9.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/dell-u2211h-ultrasharp-215-wide-tft-blac...

21" IPS skärm som kostar 1'695kr.
Vadå dyrare?

Kör denna själv, det enda jag inte gillar är responstiden. Det uppkommer tearing i filmer och snabba spel men jag har vant mig och det har inte påverkat mina fps stats negativt. (Men kan förstå om mer hardcore gamers inte skulle tycka om det)

Är du ute efter en skärm på jobbet, speciellt om du jobbar inom design och foto så är den varmt rekommenderad. Jobbar med illustration och är riktigt nöjd! (Sänkt ljuset till 35% dock då den är ohyggligt ljus!)

Visa signatur

Intel i7 930 OC: 3.80ghz // Corsair XMS3 DDR3 3x2gb 1333mhz // ATI HD4850 512mb // Corsair HX850w // WTB bra hårddiskar :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reedux:

Det uppkommer tearing i filmer och snabba spel men jag har vant mig och det har inte påverkat mina fps stats negativt.

Det är riktigt illa.
Slå på sync grejen i spel, vad heter det?
VSync!
Slå på vsync i spelen så ska du slippa tearing där iaf.

I filmer är det lite konstigare, provat olika spelare?
Olika overlay-lägen och sånt där tjafs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det är riktigt illa.
Slå på sync grejen i spel, vad heter det?
VSync!
Slå på vsync i spelen så ska du slippa tearing där iaf.

I filmer är det lite konstigare, provat olika spelare?
Olika overlay-lägen och sånt där tjafs?

Har man inte v-sync igång kan det förekomma tearing i filmer också. Så v-sync är att föredra

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!