Permalänk
Medlem

Sämre FPS efter överklockning?

Fick hem min nya kylare igår och bestämde mig då för att överklocka min 2600k till 4,5GHz. Efter 8h i Prime95 så gick den aldrig över 69grader på varmaste kärnan.

Men nu på morgonen när jag skulle testa LP2 Benchmark så låg jag runt 55-60FPS på max inställningar istället för 75-80. Samma fenomen när jag körde Warhead. Kunde innan lira på absolut max och bara gå under 30 vid riktigt många explosioner och nu låg jag under 30 direkt från start.
Någon som vet vad det kan bero på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Fick hem min nya kylare igår och bestämde mig då för att överklocka min 2600k till 4,5GHz. Efter 8h i Prime95 så gick den aldrig över 69grader på varmaste kärnan.

Men nu på morgonen när jag skulle testa LP2 Benchmark så låg jag runt 55-60FPS på max inställningar istället för 75-80. Samma fenomen när jag körde Warhead. Kunde innan lira på absolut max och bara gå under 30 vid riktigt många explosioner och nu låg jag under 30 direkt från start.
Någon som vet vad det kan bero på?

Testa vänta några timmar innan du kör benchmark, man vet aldrig kan kanske ha något me värmen att göra.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Om samma fenomen upprepar sig så sänk klocken till 4,3 men ha samma Volt på och testa det.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Om samma fenomen upprepar sig så sänk klocken till 4,3 men ha samma Volt på och testa det.

Så det kan vara vCore som är för låg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Så det kan vara vCore som är för låg?

Kan det vara,eller bara prollen som säger stopp,men det får du bara reda på om du testar;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊