Tror ni efterföljare till R3 är planerad?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2002

Tror ni efterföljare till R3 är planerad?

Så fractals senaste chassi har varit mer mainstream utan ljuddämpning osv.

Tror ni Fractal kommer släppa fler ljuddämpade chassi, framförallt i Miditower storlek?

Ja detta är bara vad folk tror Inte fakta eftersom ingen kan svara på detta, inte fractal heller.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Eftersom R3 blev en succé så skulle det inte förvåna mig.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2010

Eftersom att R3 blev en sådan stor succé så skulle det förvåna mig ganska mycket ifall det inte kom en uppföljare till R3 snart, eller att den i alla fall var på ritbordet på deras designkontor här i Sverige.
Tror inte att Fractal Design kommer släppa fler ljuddämpade chassin i Miditower, kanske ett, men tror faktiskt inte det.
Dock hade ett R3 mini varit intressant, för m-itx, eller något sådant.

En grej jag gärna hade sett i nya R3 är en vinklad takfläkt, och en vanlig.
Som i XL då
Hade gärna sett att man kunde ta bort HDD buren lika lätt som i XL också, och bättre gummiringer vid kabeldragningshålen.

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2002

Jo finns ett par önskningar i uppkommande.
Den vinklade fläkten i XL gillar inte jag, är så enormt trångt imo.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Det enda jag saknar i R3 är möjligheten att kunna ta bort hårddiskburen för bättre luftflöde samt för att kunna smälla in längre grafikkort. Det tillsammans med nån cm mer utrymme bakom moderkortsplåten skulle i mina ögon vara perfekt. Även om detta inte är något jag stör mig på idag så är det bara det jag tycker de kan passa på att förändra i en eventuell R4:a.

Fractal Design Define Mini | AMD Ryzen 5 2600 + Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 16GB | Corsair AX 750W | MSI 1060 6GB | Gigabyte AB350M-Gaming 3 | Samsung 860 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungskile
Registrerad
Jan 2006

Det jag saknar med R3:an är att det inte finns nån bra plats för vatten radiator...hålen i toppen är ju egentligen för 2*140, men en 280 rad får inte plats och en 240 rad hamnar "mellan" skruvhålen för fläktarna.
Sen hade det ju varit perfekt om man kunde ta bort hdd buren utan att behöva borra bort nitarna. Samma här då att det fanns "fästmöjligheter" för 240 rad.

Sitter i tankarna och vattenkyla min burk men har kommit fram till att det blir en hel del moddande för att lyckas bra i R3.

Förövrigt är det en underbart chassi med en stilren design

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |