Första bygget, woho! (tips kan behövas)

Permalänk
Medlem

Första bygget, woho! (tips kan behövas)

Tjenare!
Ny medlem här, och jag tänker bygga ihop en dator för lönen jag får och födelsedagspengarna!
innan ni säger "spara längre å köp något bättre" kan jag säga direkt till att NEJ det tänker jag inte göra. Samma sak med att jag ska byta till Intel processor, thats a NO..
jag skulle kunna behöva lite tips på om det finns något bättre, och sen tänkte jag länka in min dator nu, för jag är nyfiken på om jag verkligen kommer märka så väldigt stor skillnad. so here goes!

Dator nu (köpt i butik för 2 år sen där jag gjort smärre ändringar):
Packard Bell BV MCP73
Windows 7 Ultimate 64 bit
NVIDIA GeForce GTX 460
Intel Pentium Dual CPU E2200 @ 2,2 GHz
kan inte exakta namnet på mina ram-minnen men de är:
2048 Mbytes, DDR2 400MHz x2

Dator delarna jag hade tänkt köpa är:
Ace Miditower Game Edge 990
ASRock 870 Extreme3, AM3 DDR3 USB3 SATA6 ESATA SPDIFF CORE X6
AMD AM3 Phenom2 x4 956 8mb (3,4GHz) 125w
2.5 SATA 750GB 72005 16mb Seagate momentus 7200.5
Corsair CX 500W V2 series
DDR3 1600 4gb 2x2gb CL9 XMS3 Corsair
och så hade jag tänkt flytta över mitt GTX 460 till denna.

Det jag vill veta är alltså följande:
låter Phenom processorn mycket? har hört att fläkten är rätt så jobbig på den
Passar Processorn med det moderkortet?
Priset för datorn jag hade tänkt bygga ihop ligger på exakt 4764 kronor, men min budget är ca 5600 kronor, är det något jag kan byta ut för att få mer prestanda?
Finns det en bättre hårddisk att få tag på? (ska köpa sakerna från www.net2world.se så den kanske också ska vara därifrån)
Kanske borde uppgradera mina RAM-Minnen också, om det är en nödvändighet?
Kommer jag märka någon speciell skillnad när jag spelar? (spelar DC universe online på medium med lite lagg, Wow på ultra med ca 30 fps, MW2 på max med ca 45 fps, Assassins creed serien på medium(för att jag vet att det är ganska processorkrävande osv)

det är ungefär alla mina frågor.
Tips uppskattas också på hur jag ska bygga ihop den, ifall det är något jag bör se upp med osv!
(Windows 7 Ultimate 64 bit har jag CD-Key till också så det är fixat redan)

MVH Alexi

Permalänk
Medlem

ojdå - såg inte stickyin att inte posta här, ber om ursäkt, radera tråden tack

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*
Som sagt så är detta fel forumdel för köpråd av datorer. Men man får ju inte heller skapa flera trådar om samma ämne.
Om du skapar i fel forumdel så anmäl första inlägget så kan vi flytta på tråden om vi anser att den ligger fel.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.