Min polare failade formaterar fel hårddisk HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Min polare failade formaterar fel hårddisk HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

Hej, Min kompis lyckades med bedriften att formatera fel hårddisk, det var bara en snabbformatering så jag hoppas att allt går att fixa tillbaka Nu är problemet att hela disken var crypterad med true crypt :/ Han har backup av volym headern men vi vete fan hur man kan få tillbacka allt. Finns det inget program som återställer formateringen?

Tacksam för svar:)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du kan säkert göra en återställning med valfritt program bara du absolut inte skriver till disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du kan säkert göra en återställning med valfritt program bara du absolut inte skriver till disken.

Problemet är att HELA disken var crypterad. Ingen fil att återställa alla program jag känner till kan bara återställa filer inte en hel disk.

Permalänk
Medlem

Finns många program som kan återställa hela diskar/partitioner, har dock aldrig behövt testa något av dem själv så kan inte rekommendera vilket som ska provas.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Acronis disk manager är ett program jag använde en gång när min hårddisk krashade.
tror det hette så, men sök på acronis på google så lovar jag att du hittar det

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

En snabb google sökning så bör du kunna hitta flertalet program som kan återskapa bortagna/formaterade filer eller hela enheter. Har själv använt Power Data Recovery som i alla fall då var gratis att ladda ner och köra. Dock var mindre återställningar gratis medan större krävde att man skriver in licens som jag antar att man köper. Vet inte i ditt fall om du behöver licens eller inte.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar lämna gärna fler program tips. Håller på att laddar hem dom just nu.