Hårddisk hittas inte längre....

Permalänk

Hårddisk hittas inte längre....

Tjo, har googlat och sökt både här och på fragbite lite efter vad som kan vara fel men dom flesta jag hittat verkar bara glömt formatera disken?
Mitt problem är iaf följande, allting fungerade hur fint som helst tills jag fick för mig att byta chassi då ville den bara hitta en av mina 2 hårddiskar, det är SATA (Samsung SP2504C) båda 2 och jag har som skitigt i det och installerade windows på C: som den hittade och använt datorn ett tag iaf.
Nu efter en flytt och datorn varit urkopplad ett bra tag så startar jag den och den andra hdd:n är där! den installeras och datorn ska startas om så jag startar om, men då tar den en kvart o starta igen och hdd:n är borta igen.....
Datorn hittar en "Okänd" maskinvara men vet inte om det är hdd:n, tycker ju som inte den borde vara trasig?

Hur ska man gå tillväga för att få igång skiten? eller få reda på om den ens funkar.....

Tacksam för svar! //Kim

Visa signatur

Yeah that´s right dude!!!111oneoneone

Permalänk
Medlem

Låter som samma fel som jag hade på två Samsung diskar, i rad. De försvann också efter en viss tid. Fick skicka tillbaka alltså.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Skrivet av Mytos:

Låter som samma fel som jag hade på två Samsung diskar, i rad. De försvann också efter en viss tid. Fick skicka tillbaka alltså.

Får väl kolla om de finns garanti kvar då....
Eller köpa ny dator, nu när jag startade den så funkade inte USB portarna, sen tog de inte lång tid så la datorn av och nu när man ska starta den så går den igång men just när den börjar komma upp i "varv" eller va man ska säga så slår den ifrån igen.....
Nätagget som farit? :S det är ju nästan nytt så tycker inte de borde vara de men.....man vet aldrig
Nått annat förslag?

Visa signatur

Yeah that´s right dude!!!111oneoneone

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det låter som dina diskar inte är så "nya" längre, så visst kan de vara på väg att ge upp. Men det kan likväl vara moderkortet som skiter sig.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mjukbrallaN:

Får väl kolla om de finns garanti kvar då....
Eller köpa ny dator, nu när jag startade den så funkade inte USB portarna, sen tog de inte lång tid så la datorn av och nu när man ska starta den så går den igång men just när den börjar komma upp i "varv" eller va man ska säga så slår den ifrån igen.....
Nätagget som farit? :S det är ju nästan nytt så tycker inte de borde vara de men.....man vet aldrig
Nått annat förslag?

Ja det där låter ju som nätagget. Vad har du för något nätagg?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]