Problem med Flash player och Acer Aspire 5930G

Permalänk
Medlem

Problem med Flash player och Acer Aspire 5930G

EDIT: Löst, antivirus (Avast!) som var boven i dramat. Att stänga av det räckte inte, avinstallation löste dock det hela.

Jag har en Acer Aspire 5930G (Core 2 Duo P7350 och 3 GB RAM) som inte klarar av att köra strömmande hd-material (720p och uppåt) med hjälp av flash player utan att det hackar. SVT play i 720p? Glöm det, funkar inte. Det BORDE det väl göra utan problem?

Kollar jag min performance monitor så verkar ena processorkärnan köra i taket eftersom monitorn visar på ca 50% last mer eller mindre konstant. Nätverket verkar inte vara problemet, inte heller minnesåtgång eller skrivning/läsning till disk eftersom de alla ligger på väldigt små värden. Det sitter ju ett Geforce 9600m GT-kort i laptopen också, ska jag tolka 50%-belastningen som att flash player inte använder sig av GPUn?

Jag har senaste versionerna av drivare och flash player samt testat med IE9 och Chrome. Jag har tom testat att blåsa datorn och köra en komplett ominstallation av Vista (Home Premium, 32-bitars).

Datorn spelar utan problem upp allt annat hd-material jag kastar på den inklusive youtube-klipp i hd. Det verkar vara just flash player och hd som är problemet.

Någon som har varit med om liknande och/eller har några råd? Har jag missat något uppenbart?

/Danne

Visa signatur

--| "Snickelidumsnack!" sa vargen... |--