BD-Rom drive fungerar inte längre!

Permalänk
Medlem

BD-Rom drive fungerar inte längre!

Hejsan! Har en Samsung Samsung SH-B123L BD <-> Som jag installerade i mitt nybygge i februari. Funkade klockrent i några månader innan den började strula, tappade kontakt med datorn efter några timmar och i slutet ville han inte ens bränna rätt (blev alltid fel) Sedan insåg jag att jag hade fått ett elakt virus som gjorde hela min boot sektor korrupt så efter mycket pillande fick jag igång datorn igen. Hade då kopplat loss BD-romen när jag felsökte och hade inte användning för den just då heller, så den har varit urkopplad sen i maj.

Behövde bränna ut några skivor idag och försökte få igång den igen. Hittar den men när jag sätter i skivor så känner den inte av något alls.
När jag försöker uppdatera firmware så känner datorn inte av den rätta spelaren heller utan listar istället denna: ATQN CH27CLA SCSI CDRom Device. Hittar inget om den på nätet heller! Har försökt att avinstallera och installera den igen men har fastnat totalt.

Det är alltså en BD läsare men skriver även DVD/CD.
Någon som vet något om detta felet? Eller är läsaren helt slut?

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Det ser ut som du får kolla om garantin finns kvar för ett utbyte, alternativt en annan med BD-brännare för ett pengatillägg.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)