Är Silverstone FT03 okej för spel chassi?

Permalänk

Är Silverstone FT03 okej för spel chassi?

Tjenna, jag har trättnat på min gammla NZXT Lexa som inte fungerar med hur jag lever i nuläget (sålde bilen och sparar fet me pengar men måste montera ner hela chassit för att få plats med den i en resväska.) Nu funderar jag på att köpta ett litet chassi som passar mina grejjer, jag har minskat på det mesta sedan jag har köpte min dator från början (minskat med 1 graffe kort och även köpt ett passande AM2 moderkort) Här är speccsen:

CPU: AMD Phenom2 X4 940 3Ghz, 8MB,125W,AM2+
Kylare: CPU Corsair H50 Cooler
RAM:Corsair 4gb (KIT) DDR2 1066MHz/CL5/XMS2-8500
HD: 80gig Seagate 7200.10 SATA 8MB Cache 7200rpm
HD: HD1TB WD SATA2 32MB Caviar Black, 7200RPM
PSU: Corsair TX 750w
Grafikkort: ATI 5890 x 1
Moderkort: Asus M2N68-AM PLUS

Som ni ser är systemet lite gammalt men allting borde passa i en FT03:a va?

Permalänk
Medlem

Det är ingen fara, har just byggt ihop en dator i det chassit. En "vanlig" dator får plats utan problem, jag fick dock modda och kapa litet för att få in processorkylaren Antec Kuhler H2O 920 som var lite för stor i radiatorn. Enda riktiga problemet är om man ska fylla chassit fullt med prestanda komponenter t.ex. två grafikkort, då blir det knepigt med kabeldragningen och att få plats med allt, men det går med lite vilja och tid.

Måste bara tillägga att grafikkortskylningen är oöverträffad, kan dock bero på att jag monterat in 2st 80mm fläktar i botten under grafikkortet istället för 120mm som satt där, rekommenderar starkt: http://www.dustinhome.se/arctic-cooling-f8-pwm-80mm/product/5... som kan seriekopplas och styras från moderkortet.

Kan ordna någon bild om du vill och undrar du så fråga på.

Edit: fann just detta galleri som liknar lite mitt bygge fast är mycket mera anpassat till chassit: http://www.sweclockers.com/galleri/7720-sandy-bridge-uppgrade...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Ser bra ut, hans radiator tog lite plats men jag tror inte H50's är mycket större så det ska nog allt gå. Hoppas bara att den inte blir för varmt. Ska nog köpa ett par nya kvalitets fläktar som gör lite mer.. NZXT är ju dåliga på att tillåta andra fläktar än sina egna så jag har alltid kört med de som kom med chassit i början..