Permalänk
Medlem

Ny Dell Vostro 3750, lite strul

Köpte nyligen en ny laptop, som rubriken säger så är det en Dell Vostro 3750. http://new.dustinhome.se/dell-vostro-3750-ci5-23-4gb-500-gt525m-173-w7p-silver/product/5010596349

Nu är det så att den strular lite men vad jag har förstått så är den en rätt okej dator som bör klara lättare spel.
I nuvarande läget klarar den L4D2 på okej grafik, men ett vanligt spel i webbläsaren laggar utav bara den.. Vad är problemet då? I mina ögon borde det vara tvärt om!

Sen är det lite strul med drivrutiner på trådlösa musen, måste nämligen dra ut och sätta in nano-mottagaren varje gång jag startat om/ satt datorn i viloläge. Det tycker jag är lite skumt, har provat installera medföljande samt nedladdade drivrutiner men ingen lycka.

Skulle uppskattas enormt om någon skulle ha svar på mina frågor!!

Mvh Talli

Permalänk
Avstängd

Har du senaste versionen av Flash installerat? Har du inte det så kan det vara därför flashspelen hackar. Det borde inte hacka ändå med tanke på din dator men kan vara värt ett försök.

Angående musen så låter det väldigt konstigt, testa ifall den beter sig likadant på en annan dator så vet du ifall problemet ligger i datorn eller musen.