Bolt-thru kit till Thermalright Ultra-120 eXtreme

Permalänk
Medlem

Bolt-thru kit till Thermalright Ultra-120 eXtreme

Hej!

Jag har en gammal Intel E6600 processor, med en Thermalright Ultra-120 eXtreme till, och jag tänkte uppgradera till en Intel i2500K processor. Jag vet att det har funnits bolt-thru kit man kan köpa till kylaren, så att den går att montera på socket 1155, men jag hittar inga att beställa längre? Har de försvunnit? Vet ni var det går att få tag på ett?

Visa signatur

[Asus P5B] [Intel C2D E6600] [Asus GTS 250] [Corsair 2x2GB XMS2] [Corsair HX520] [Antec Solo]

Permalänk

Undrade precis samma sak i förrgår och hittade två trådar här på Swec att Kitsen till de nya Thermalright-kylarna även passar till de gamla. Det senaste Venomous X Bolt Through Kitet ska passa men finns ej att få tag på i Sverige vad jag hittat. Läste att Thermalright har begränsad direktförsäljning så jag skickade ett mail till support2@thermalright.com och undrade om jag kunde få köpa av dem direkt och de svarade att det kostade 17$ inkl frakt från Taiwain för Venomous X-kitet. Skulle ta max 10 dagar innan man fick hem det enl dem. De tar bara emot betalningar via Paypal. Så nu sitter jag och väntar på kitet

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Jag söker detsamma. Beställa ihop, någon?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Som submarine sa. Kontakta Thermalrights support och be om att få köpa kitet direkt av dem istället då det inte går att få tag på till vettigt pris någon annanstans till Sverige. Det kostar bara ca 70 kronor och du betalar via paypal om du köper direkt på Thermalright. (Frakt inräknat).

Dem verkar ha höjt priset om dem tar 17 dollar nu dock.

Permalänk

Kan meddela att jag fått kitet och det funkar utmärkt på sockel 1155 och 775

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::