Problem med extern hårddisk

Permalänk
Medlem

Problem med extern hårddisk

Jag har en Samsung S1 Mini 160GB som jag använder i tjänsten, men jag har problem med den. Min jobbdator är en HP 8510w med (XP pro i) kan inte läsa den externa disken. Den syns i enhetshanteraren och i utforskaren men INTE i diskhantering. Om jag kollar egenskaper visar den sig som RAW och 0kB.

Jag har slut på ideer nu och får inte datorn att ta emot disken. Jag har installerat om USB-portarna och även avinstallerat den externa disken flera gånger. Det sjuka är att den fungerar i flera andra datorer (5-6st) med olika operativsystem (testat både Win7 och XP). Jag provade även en kollegas exakt likadana hårddisk och den fick datorn upp men det tog 5-10min. Han har inte formaterat sin, men det har jag gjort och den är formaterad till NTFS med MBR.

Lika illa är att min stationära dator hemma beter sig precis som min jobblaptop och strular med den externa disken. Någon enstaka gång hoppar den igång men oftast går det inte.

Är det någon som har någon idé om vad jag ska göra? Det är ju vad jag uppfattar inget fel på disken då den funkar i flera datorer utan jag verkar sakna något/ha en felaktig inställning i mina två datorer.

/Anders