Hur koppla nätaggets kablar?

Permalänk
Avstängd

Varför frågar du hur många Watt i samband med sladdarna? Det är helt orelevant, du krånglar till det alldelles för mycket.

Det nätagget du använder är bara att koppla in sladdarna till respektive plats som behöver ström.

Datorn kommer ju inte dra i närheten av den mängden, det är ju faktiskt ett 400W Seasonic som är flera gånger bättre än det Hiper du tänkte köpa. Startar datorn med ett 7800GT slår jag nästan vad om att ditt 9600 är sönder.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Senast jag ägde ett Hiper så började det bokstavligt talat att brinna..
Jag rekommenderar ett gäng citroner som spänningskälla före Hiper eller ACE..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Varför frågar du hur många Watt i samband med sladdarna? Det är helt orelevant, du krånglar till det alldelles för mycket.

Det nätagget du använder är bara att koppla in sladdarna till respektive plats som behöver ström.

Datorn kommer ju inte dra i närheten av den mängden, det är ju faktiskt ett 400W Seasonic som är flera gånger bättre än det Hiper du tänkte köpa. Startar datorn med ett 7800GT slår jag nästan vad om att ditt 9600 är sönder.

Jag ska testa grafikkortet i en annan dator på söndag och då jävlar ska vi se om skiten funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Varför frågar du hur många Watt i samband med sladdarna? Det är helt orelevant, du krånglar till det alldelles för mycket.

Det nätagget du använder är bara att koppla in sladdarna till respektive plats som behöver ström.

Datorn kommer ju inte dra i närheten av den mängden, det är ju faktiskt ett 400W Seasonic som är flera gånger bättre än det Hiper du tänkte köpa. Startar datorn med ett 7800GT slår jag nästan vad om att ditt 9600 är sönder.

Måste man installera grafikkortets Bios grejer innan man sätter i det? För det har jag iallafall inte gjort

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen bör du nog fråga dina kompisar om hjälp, för du har fått många saker om bakfoten att det är jobbigt att förklara alla felen du gör.
Men köper du ett ~700w nytt nätagg av bra kvalitet så kan du använda detta till en ny dator utan problem. Orsaken det står 450w i din graffe manual är
att det finns nätagg som ACE som har 500w på kartongen men börjar brinna om man lastar det mer än 300w.

Tror inte ditt nätagg är ens i närheten för svagt. Det är något annat som är fel. Jag gissar på att ditt nyare grafikkort helt enkelt är sönder eller är inkompatibelt med dina delar.

Eftersom du inte listar var ditt bygga består av är dwet svårt för oss att gissa oss fram till vilka fel du gör.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Uppenbarligen bör du nog fråga dina kompisar om hjälp, för du har fått många saker om bakfoten att det är jobbigt att förklara alla felen du gör.
Men köper du ett ~700w nytt nätagg av bra kvalitet så kan du använda detta till en ny dator utan problem. Orsaken det står 450w i din graffe manual är
att det finns nätagg som ACE som har 500w på kartongen men börjar brinna om man lastar det mer än 300w.

Tror inte ditt nätagg är ens i närheten för svagt. Det är något annat som är fel. Jag gissar på att ditt nyare grafikkort helt enkelt är sönder eller är inkompatibelt med dina delar.

Eftersom du inte listar var ditt bygga består av är dwet svårt för oss att gissa oss fram till vilka fel du gör.

Jo jag vet att jag verkar lite snurrig och det är just vad jag är, just nu tror jag att grafikkortet helt enkelt är trasigt men en teori är att jag bara har pci express och grafikkortet är åtminstonde kompatibelt med pci express 2.0, vet inte om det kräver det dock.

Här är datorns specifikationer:
Processor: AMD Athlon 64 3700+
Moderkort: ASUS A8NE-FM (specialtillverkat åt fujitsu siemens)
Minne: 1792mb DDR
Nätaggregat: Seasonic ss-401ht active pfc f3 400W (just nu sitter det något cooler master i, har bara inte orkat byta tillbaks)
Grafikkort just nu: Nvidia Geforce 7800 GTX
Problembarnet: Gigabyte GV-NX96T512HP (9600 gt)

Permalänk
Avstängd

PCi Express 2.0 är bakåtkompitabel, så det är det inte.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

PCi Express 2.0 är bakåtkompitabel, så det är det inte.

Detta är ett mysterium alltså...

Permalänk
Medlem

Nja, fungerar graffet i en annan dator så kan det bero på märkesdator moderkortet helt enkelt är lika kasst som de 90% andra märkesdatormoderkorten

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton.A:

Hittade nu en manual på internet där jag fick reda på att grafikkortet kräver 450w

De menar för hela datorn så klart, ett 400w agg klarar det utan problem.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.