Permalänk
Medlem

Slog vätska i polares dator

Som rubrik. En Mac book PRO. What to do? Stängt av den samt försökt tömma på vätska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Ut med batteriet, in i ugnen på 50-60 grader i 12 timmar eller något och sedan är det bara att hoppas på det bästa.
Om det var sockerhaltig dryck bör du rengöra ordentligt, vet inte exakt hur!

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Som rubrik. En Mac book PRO. What to do? Stängt av den samt försökt tömma på vätska.

Mycket eller?

Enda rätta är väl att demontera hela datorn för att se vart vätskan tagit vägen.. och rengöra och låta det torka ordentligt!

Edit: Börja med att ta bort tangentbordet så kanske du får en uppfattning vart vätskan tagit vägen

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

ta det på hemförsäringen efterson du gjorde det o det är din polare så kan du ju betala självrisken. blir aldrig 100% med o torka o hålla på och rengöra inte värt det enligt mej. vi hade översvämming hemma och datorn stod i 2-3 dm vatten rengjorde med t-röd fungerade men höll bara i några månader.

Permalänk
Medlem

Löste sig nog, någon startade den efter ett par timmar, och då funkade den Bara att hoppas på att den funkar imorgon. Om den inte gör det så tar vi den på hans helförsäkring, och jag betalar självrisken. Tackar för hjälpen!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Löste sig nog, någon startade den efter ett par timmar, och då funkade den Bara att hoppas på att den funkar imorgon. Om den inte gör det så tar vi den på hans helförsäkring, och jag betalar självrisken. Tackar för hjälpen!

Kan tänka mig att det kändes ganska jobbigt för dig i ögonblicket då du märkte att du spillde/tappade/välte ut vätskan i hans dator....

Men bra att det löste sig!

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erathus:

Kan tänka mig att det kändes ganska jobbigt för dig i ögonblicket då du märkte att du spillde/tappade/välte ut vätskan i hans dator....

Men bra att det löste sig!

Jo... Sa bara till han att ta det lungt jag fixar det oavsett hur den mår

Pratade med han idag med och den var bara lite kladdig.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

På ett socialt plan så verkar ni lösa det bra iaf. Jäkligt onödigt när folk blir sura och livets ovänner för en olycka.

Hade situation på mitt rum där min flickvän ställt sin dator i sängen och en annan kompis till mig trillade när hon skulle hjälpa mig flytta en soffa så att laptopskärmen dog. Hade kunnat bli en utdragen process gällande vems skuld det var ("Vem fan ställer datorn i sängen!?" — "Vem fan trillar runt!?"), men det löste sig bra. Samtidigt har jag personligen varit med om livslånga konflikter pga ett duschdraperi för 99:- som någon eventuellt gjorde sönder på fyllan. Jag utdelar ett mogenhetspoäng till er båda i er MBP-konflikt!

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Sådant tar man ju på hemförsäkringen! Den datorn kommer aldrig att vara 100% igen efter att ha badat... Kanske nu, men vänta x antal upptimmar.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Well, vi får se hur den mår. Änsålänge så lever den. DOck är tangentbordet så där kladdigt. Någon som vet hur man plockar bort tangenterna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själva tangenterna är inte så svåra att ta loss URL, sedan bör det gå att rengöra med t.ex en tops och lite kemiskt ren bensin eldyl. Men var försiktig då det går att ha sönder de små plasthakarna om man tar i eller bänder från fel håll.