Nån som kan ge en kommentar till htpc/nasbygget

Permalänk
Medlem

Nån som kan ge en kommentar till htpc/nasbygget

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk

Tangentbordet känns lite överprisad. Skruvkitet behövs nog inte då man får med skruvar när man köper chassi. HDMI-kabel och Toslink kabel finns på ebay för några dollar. Grafikkortet ska du inte behöva då fusion har inbyggd grafikdel som klarar 1080p.

Permalänk
Medlem

tangbordet ska ju stå framme så är redan bestämmt, (musen är till en annan dator), hdmi o tos är ju inga pengar. graffet är mest för att vara på den säkra sidan, har hört att 1080p med 60fps är problematiskt, vad säger du om det?? är ju iofs inte heller några pengar, har lagt in en ssd på 60 gig ist för den mekasniska också....

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem

Som fiskmasen säger, skruvkitet behövs inte, alla skruvar du behöver följer med Array-chassit. Grafikkortet är väl i princip jämnbördigt med det inbyggda, jag har en dator med ett 5450 och en dator med AMD E350, ingen av dessa har något problem med något filmmateral som jag har testat med.
Om du ska ha 500GB-disken till systemdisk (?) hade jag satsat på en snabbare, t.ex en 2,5' WD Black och satt den i botten på HD-buren. Så har plats för ytterligare 2st diskar om du behöver utöka utrymmet i framtiden. Eller en SSD.

Permalänk
Avstängd

har du inte en förstärkare med hdmi eller? för annars är ju en tos lite dumt att använda.
Grafikkortet är som andra sagt helt överflödigt om det ska sitta i denna datorn.

Permalänk
Medlem

mm kommer köra med ssd, vet inte riktigt vad jag tänkte. Men slänger nog med graffet, borde ju ge det inbyggda delen en liten hjälp, så man är på den säkra sidan, för det är väll inte antingen eller, eller?

Visa signatur

Som en chef!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr bowen:

mm kommer köra med ssd, vet inte riktigt vad jag tänkte. Men slänger nog med graffet, borde ju ge det inbyggda delen en liten hjälp, så man är på den säkra sidan, för det är väll inte antingen eller, eller?

Finns vad jag har läst ej någon funktion för Hybrid-Crossfire på E-350-plattformen, så det blir antingen eller. Eller iofs både och, om du kommer att köra med två skärmar på vars ett kort, det inbyggda och på HD5450, men ser inte riktigt meningen med det. Bättre att spara de pengarna till SSDn.

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle köpa WD Green EARX diskar istället? Kostar en tia extra och då är det SATA 6GB