Permalänk
Medlem

En fråga om överklockning

Hej!

Jag undrar en sak med överklockning, när jag överklockar datorn med Asus turboV evo sen när det programet har överklockat till 4,4 Ghz så funkar nästan allt som det ska. Det ända jag undrar över är att när jag startar datorn så stängs den av först, sen går det några sekunder så startar den upp igen men då startar den som vanligt så varför gör den så för?

Moderkort: Asus P8P67 DELUXE REV B3
Processor: Intel Core i7 2600K
Kylare: Corsair H70
Interminne: Corsair 8GB (4x2048MB) CL10 2000Mhz VENGEANCE
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD6950 1GB Windforce OC
Nätagg: Corsair AX 850W 80+ GOLD

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Ta ner skiten direkt ! det där är livsfarligt.. överklocka till 4,4ghz med TurvoV ...puh du skriker efter att paja moderkort och CPU bara säger ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Ta ner skiten direkt ! det där är livsfarligt.. överklocka till 4,4ghz med TurvoV ...puh du skriker efter att paja moderkort och CPU bara säger ....

Men gör inte det programmet stabilitet tester av modekortet och CPU?

Permalänk
Medlem

Alltså du kan inte lita på program.. dom görs mest för att du ska sabba dina saker så att du behöver köpa nya på så sätt tjänar dom pengar. Sök på google efter inställningar till 4,4ghz om du nu måste ha så högt 4ghz räker långt ! och sen går du in i BIOS och manuellt ställer in.

Lita aldrig på att ett program kör dina saker i säkerhet. Speciellt inte överklockningsprogram dom är livsfarliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Alltså du kan inte lita på program.. dom görs mest för att du ska sabba dina saker så att du behöver köpa nya på så sätt tjänar dom pengar. Sök på google efter inställningar till 4,4ghz om du nu måste ha så högt 4ghz räker långt ! och sen går du in i BIOS och manuellt ställer in.

Lita aldrig på att ett program kör dina saker i säkerhet. Speciellt inte överklockningsprogram dom är livsfarliga.

okej, jo jag får nog kolla runt lite på det.

Permalänk
Medlem

Gör det så lovar jag att det kommer hålla mkt längre! Lycka till !

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Gör det så lovar jag att det kommer hålla mkt längre! Lycka till !

Tack:) och tack för hjälpen, ha en trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Hehe tack detsamma ,trevlig helg!