Permalänk
Medlem

Hårddisk i FD Define R3

Tycker det känns dumt att ha hela buren för en enda hårddisk, man kan få bra luftflöde. Är det möjligt att klämma in en hårddisk i ett av 5,25"-platserna ovanför hårddisk-buren?

Permalänk
Inaktiv

5.25 är större än 3.5, så det är väl bara att lägga den där uppe om du känner för det?

Permalänk
Medlem

som ovan säger så är ju 5,25" platserna större än 3,5", och för att svara på din fråga; japp

lemme link: http://www.inet.se/artikel/6309035/adapter-3-5-till-5-25-

eller varför inte denna så får du dessutom plats med 2 st 3,5" diskar http://www.inet.se/artikel/5321158/nexus-doubletwin-ljuddampn...
uh edit: kanske va dumt, för de verkar som att de blir ont om utrymme med nexus adaptern, om du har dvd-brännare i 5,25" paltsen ovanför

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Tack, ska kolla på en sådan adapter!

Permalänk
Avstängd

HDD buren i R3 gör ju inte så att det kommer in mindre luft i lådan, den kanske gör så att luften tar andra vägar. Men den luft som träffar HDD buren har redan kommit in i lådan, så kyl egenskaperna har jag svårt att se att dom skulle bli lidande av att ha kvar buren.

Kanske om man av någon anledning vill ha en rak luft stråle.

Permalänk
Medlem

En enda hårddisk kommer inte hindra luftflödet nämnvärt, sen är det ju bara bra om fläkten kyler disken? Lite tystare också eftersom den sitter längre ner (om man har datorn på golvet vill säga)!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

En enda hårddisk kommer inte hindra luftflödet nämnvärt, sen är det ju bara bra om fläkten kyler disken? Lite tystare också eftersom den sitter längre ner (om man har datorn på golvet vill säga)!

Fast det måste bli bättre luftflöde om man tar bort hela hdd-buren? Det är det jag är ute efter. Tror dessutom att hårddisken får den kylning den behöver uppe i 5.25"-platsen! Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cc.K:

Fast det måste bli bättre luftflöde om man tar bort hela hdd-buren? Det är det jag är ute efter. Tror dessutom att hårddisken får den kylning den behöver uppe i 5.25"-platsen! Eller har jag fel?

Kan du inte bara ta ut dom vita sakerna man fäster hårddiskarna vid? Så gjorde jag i alla fall:

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Det finns ju en en plats i 5.25 buren där man kan sätta en 3.5 hdd, eller är det bara för SSD?

Permalänk
Medlem

Känns som det bästa hade varit att sätta hårddisken i en 5.25"-plats. Slipper man hela buren. Jag har en monteringssatts liggandes dessutom

Skickades från m.sweclockers.com