Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk
Skrivet av fernaboz:

Tjena tjena ! Jag har haft konstigt frys lagg på ca 1 sekund till och från i csgo, riktigt irriterande är det.. Det kan vara mitt i en runda eller precis innan jag dör så fryser det en jätte liten stund, Ska ej bero på datorn ?

PC:
Geforce 780Windforce3x
i7-3770k@3.5
16GB minne
120hz benq skärm

Kör på windows 8.1 nu formaterade igår, hade samma problem på mitt win7.
Kan det ha något att göra med att spelet är installerat på min vanlig spar disk istället för min SSD?

Tjenare!
Finns en guide för liknande problem:
http://guide4games.com/fixes/counter-strike-global-offensive-...

För övrigt tycker jag att du ska prova installera steam/CS GO på SSDn och se om det fryser då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fairshihtzu:

Tjenare!
Finns en guide för liknande problem:
http://guide4games.com/fixes/counter-strike-global-offensive-...

För övrigt tycker jag att du ska prova installera steam/CS GO på SSDn och se om det fryser då.

Tackar Tackar !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fairshihtzu:

Ja precis, det är ju servrarnas tick som är problemet.

http://www.reddit.com/r/counterstrike/comments/19n4ha/go_tick...

Ja, men jag tycker hit reg är fortfarande bra på 64tic.

Permalänk
Skrivet av Traktorsson:

Ja, men jag tycker hit reg är fortfarande bra på 64tic.

Smaken är som baken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traktorsson:

Ja, men jag tycker hit reg är fortfarande bra på 64tic.

Servern reggar inte 1-2 skott per mag i princip.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Någon som har någon aning varför mitt cs:go startar och sedan bara stänger av sig? Jag fixade -noforcemspd -noforcemparms -noforcemaccel -freq 120 -novid -console de där som launch options och efter det kan jag inte starta spelet. Har installerat om steam och windows 8 utan resultat. Kan det vara att något fastnat i mitt steam? finns det nån reset man kan skriva i launch options? snabb hjälp uppskattas jävligt mycket.

EDIT: va tvungen att installera om grafikdrivrutinerna så nu funkar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Servern reggar inte 1-2 skott per mag i princip.

Inget jag stött på men det är kanske som du säger.

Permalänk

någon som vet om det finns något att göra? Har ett gtx 770 och en i7 2600k men jag får inte så bra fps. Innan jag överklockade min processor till 4ghz så låg den på 150ca ingame och efter oc så runt 200. Men processorn ligger bara på typ 43% load? Är spelet bara dåligt toptimerat eller finns det någon "fix" till detta problem?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Det här med tickrate är en himla lustig debatt. Alla har samma handikapp på 64 tick så är man bättre än andra så kommer man ändå klättra i MM. Den minimala felmarginalen som finns skulle inte göra en enorm skillnad. Det är ungefär som alla som hetsar med att man ska ha rätt config, ungefär som om det också skulle göra en till en bättre spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

någon som vet om det finns något att göra? Har ett gtx 770 och en i7 2600k men jag får inte så bra fps. Innan jag överklockade min processor till 4ghz så låg den på 150ca ingame och efter oc så runt 200. Men processorn ligger bara på typ 43% load? Är spelet bara dåligt toptimerat eller finns det någon "fix" till detta problem?

Tre rader till trots så var detta omöjligt att förstå utan att läsa igenom det 3-4 gånger.

Detta är ett vanligt problem och det beror på att spelet är någorlunda dåligt optimerat. Jag kan dock säga att du ligger på 120+FPS trots 43% load i den setupen, räcker inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Det här med tickrate är en himla lustig debatt. Alla har samma handikapp på 64 tick så är man bättre än andra så kommer man ändå klättra i MM. Den minimala felmarginalen som finns skulle inte göra en enorm skillnad. Det är ungefär som alla som hetsar med att man ska ha rätt config, ungefär som om det också skulle göra en till en bättre spelare.

Får väl delvis hålla med. Givetvis om man är duktig borde man komma upp i rank. Man kan ju dra en referens till de som påstår att tex source är lättare än 1.6. Det medför ju även att det blir lättare för alla och därmed blir det "svårt" iallafall. Sen finns det även vinklar som blir näst intill obrukbara på 66 tick pga det inte uppdaterar lika ofta och därmed kan du se models försent osv.

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

någon som vet om det finns något att göra? Har ett gtx 770 och en i7 2600k men jag får inte så bra fps. Innan jag överklockade min processor till 4ghz så låg den på 150ca ingame och efter oc så runt 200. Men processorn ligger bara på typ 43% load? Är spelet bara dåligt toptimerat eller finns det någon "fix" till detta problem?

Fixen är väl att sänka grafikinställningarna i spelet så att processorn får ta mer av lasten. Dock räcker väl 200fps utan problem?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Någon som har någon aning varför min cs go inte alls känns stabilt. Det små jittrar och det känns som musen missar pixlar vilket gör att det är helt omöljigt o aima. fpsen ligger mellan 200-300 stabilt och droppar aldrig

Permalänk
Skrivet av Vredeskaninen:

Någon som har någon aning varför min cs go inte alls känns stabilt. Det små jittrar och det känns som musen missar pixlar vilket gör att det är helt omöljigt o aima. fpsen ligger mellan 200-300 stabilt och droppar aldrig

fixat "alla" settings i config?

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk

Tjenare, hoppas nån kan hjälpa mig..

Har nu på senare tid börjat få upp en varning från windows att jag tydligen ska ha för lite minne när jag spelar. Men grejen är den att jag sitter på 10GB Ram och har stängt av alla program förutom CSGO och TS, så jag borde ju klara det med stor marginal..

Förut har jag inte fått upp det här heller, och då hade jag betydligt mer program igång. Tycker även att jag fps-droppar betydligt mer nu för tiden än förut.

Max temp 75-80C på cpu'n.

Nån som har tips på hur fan jag ska få bort den här varningen och vad den kan bero på??

Juste, sitter på Asus zenbook, mer info finns i signatur

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk
Skrivet av NinjaMartin:

fixat "alla" settings i config?

Japp allting ser ut som det ska, blir ingen skillnad om jag kör allt på ultra eller sänker till low. Har även prövat göra en djup grafikkdrivrutins ominstallation, men funkar ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

någon som vet om det finns något att göra? Har ett gtx 770 och en i7 2600k men jag får inte så bra fps. Innan jag överklockade min processor till 4ghz så låg den på 150ca ingame och efter oc så runt 200. Men processorn ligger bara på typ 43% load? Är spelet bara dåligt toptimerat eller finns det någon "fix" till detta problem?

Jag har hört att det är den nya updaten som ställer till det. Testa att skriva -threads 8 i launch options på spelet.

Mer info: http://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/1x697n/fps_fix_inside/

Permalänk

Missa aldrig ett skott igen när du är "on the move" !

Konsollen:

Alt1:
alias +as "+attack; +speed"
alias -as "-attack; -speed"
bind mouse1 "+as"

Alt2 (om du vill toggla):
bind "mouse3" "togglewalkshoot"
alias "togglewalkshoot" "walkshoot"
alias "walkshoot" "bind mouse1 +as; alias togglewalkshoot normalshoot"
alias "normalshoot" "bind mouse1 +attack; alias togglewalkshoot walkshoot"

Skrivet av Vredeskaninen:

Någon som har någon aning varför min cs go inte alls känns stabilt. Det små jittrar och det känns som musen missar pixlar vilket gör att det är helt omöljigt o aima. fpsen ligger mellan 200-300 stabilt och droppar aldrig

Stäng av mouse-acceleration

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Testade det där "scriptet" igårkväll.
Satan vad fusk det är.
Deagle och awp, strafa och skjut. YOLO.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Testade det där "scriptet" igårkväll.
Satan vad fusk det är.
Deagle och awp, strafa och skjut. YOLO.

Japp, helt sjukt amatörmässigt av Valve att släppa patcher om och om igen som gör spelet så här brutet.
De gjorde så att man får sämre accuracy efter man rör sig och skjuter, eller efter man rör sig och sidesteppar. Men när man går in i sneak mode från att ha rört sig - 100% accuracy gain.

Och sedan den här nya Steyr Augen? Sinnes.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Söker CS:GO clan

Lägg till mig på steam för mer info.

Peace

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu när det finns ett eget forum för CS stänger vi denna tråd!

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015