HDD trasig kontakt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2011

HDD trasig kontakt.

Hej!

Jag skulle behöva tips eller rena lösningar på mitt problem. När jag tidigare idag skulle koppla en gammal 500gb seagate hdd i min dator bröts plasten runt kontakterna på sata kopplingen på HDDn av. Det är alltså bara själva kontakten kvar och jag tänkte höra om någon vet nå tips eller liknande eftersom inte en sata kabel vill sitta kvar i dagsläget. HDDn fungerar då jag har testat den i en gammal extern bay.

Så, tips?

Eller om någon inte förstår så förklarar jag mer

MVH

Corsair Air 540 | Asus Z87-PRO | INTEL i7-4770K @ 4,2 ghz| 4x4gb 1600mhz RAM | Zotac 980 AMP! XTREME 4GB | SSD 512GB | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK | OSx + Win 10 pro N 64-bit
---------------------------------------------------------------------------------
Server: Supermicro X7DBP-8 | 2x Intel Xeon E5420 | 16gb ECC | 700w PSU | TS3 | CS:GO | mer i framtiden

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

tejp

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Söderbäck:

x)

Corsair Air 540 | Asus Z87-PRO | INTEL i7-4770K @ 4,2 ghz| 4x4gb 1600mhz RAM | Zotac 980 AMP! XTREME 4GB | SSD 512GB | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK | OSx + Win 10 pro N 64-bit
---------------------------------------------------------------------------------
Server: Supermicro X7DBP-8 | 2x Intel Xeon E5420 | 16gb ECC | 700w PSU | TS3 | CS:GO | mer i framtiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007

Köp ny disk, kopiera över innehåll mha den externa bayen.
Annars, limma en sata-sladd med epoxylim/blixtlim. (Jag ger inga garantier)

Fo3

Bara en enda ros på ett evigt klänge
så är livet
trist varar länge
men underbart är kort -
alldeles för kort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2010

klistrar man fel blir det svårt.
Jag skulle tagit tejp med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligger i norr
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av kenti:

klistrar man fel blir det svårt.
Jag skulle tagit tejp med.

Absolut!

Men, hur lätt är det att fixera sata-sladden på rätt ställe med tejp,
när plastdetaljerna i kontakten är borta?

Och hur länge sitter tejpen?

Fo3

Bara en enda ros på ett evigt klänge
så är livet
trist varar länge
men underbart är kort -
alldeles för kort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
LKPG
Registrerad
Feb 2003

Ta vanlig fästmassa "kludd" man hade i skolan för att sätta upp papper på väggarna. I med sladden och kleta fästmassan runtomkring. Sitter tillräckligt och går att ta bort efteråt utan problem.

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Workstation - Server - Kenner 4-ever

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Med en vinklad SATA-kabel lär det vara rätt bra att sno ett gummiband runt hela disken på längden så den håller sladden på plats.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB