Streama Film och Spotify utan lagg och kvalitétapp

Permalänk

Streama Film och Spotify utan lagg och kvalitétapp

Har en idé om att kunna streama HD-film och Spotify från dator till förstärkare och tv.

Finns det någon/några produkter som gör detta möjligt? Finns det någon produkt som klarar alla filformat och alla tillverkare?

Vill inte tappa kvalité eller få problem med lagg.

Vill kunna styra allt från datorn, så att jag får upp datorskrivbordet på tvn. Alltså inte intresserad av NAS eller liknande eftersom jag inte har så mycket lagrat.

Som det är nu har jag ett trådlöst nätverk som jag kan uppgradera till n-draft om det blir nödvändigt.

Det är ju enkelt med en HDMI-kabel som jag har i nuläget, men den är lite missprydande.

Stort tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Tycker du ska gå tillbaks till HDMI-kabel och lägga denna idé på hyllan... Alternativt skaffa dig lite kunskap innan du efterfrågar något så korkat igen.
Först vill du kunna streama HD-film och "Spotify". Men samtidigt vill du ha TV'n kopplad till din dator, som du redan har just nu.

Det du kan göra är att köpa en media extender (T ex TViX N1), du kan då dela ut dina hårddiskar/mappar på din dator i nätverket, för att se på film m.m.
Sen kan du köpa programmet jaMCAST för att streama spotify till media extendern via DLNA.