Problem med DLNA mellan Datorn och Bluray spelaren..

Permalänk

Problem med DLNA mellan Datorn och Bluray spelaren..

Hejsan alla läsare!

Nu är det så att jag har suttit i ca 1 hel vecka utan fram steg -.- Det är så att jag har då kopplat min datorn till bluray spelaren för att se på film genom nätverket då. Men på något vänster kan jag inte se på 720p eller 1024p filmer då. Men när jag sätter in filmerna på hårddisken och sätter i den i Bluray spelaren funkar det bra (Förutom vissa som inte funkar får det). Jag kör då med windows media player för att streama över filmerna.

Och då kommer det till min fråga;
Vad är det för fel ?
Är det något annat program som funkar bättre ?
Finns det något program eller koder som ska fixas för att se HD filmer genom DLNA?

Hoppas ni där ute är bättre än mig och har en bra svar på denna fråga.

MVH Den oskillade

Permalänk
Medlem

Blev inte helt klok på hur du har kopplat, men om jag förstog rätt så har du dator och blu-ray spelare ihopkopplade med nätverkskabel eller via router kanske, och sen så får du inte någon signal från spelaren till skärmen via dess HDMI, kan det vara nått sånt kanske du kopplat?

OM så så vet jag inga blu-ray spelare det ska fungera på med det sättet, nätverket in till spelaren är bara för att kunna använda vissa internetbaserade tjänster, som kanske youtube, film tjänster och liknade.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

ggustavsson: Min Bluray spelare har DLNA i sig och just nu kan jag gå in via min BR spelare och ta upp vanliga DvD filmer och spela upp men icke HD filmer det är det som jag är så fundersam över vad problemet kan vara :/

Permalänk
Inaktiv

Jag har provat med två olika blurayspelare av högre kvalité men ingen av dessa kan spela upp filmer ordentligt via nätverket. DLNA är i grund och botten en fruktansvärt dålig funktion som ser bättre ut på papper än i praktiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbewezi:

ggustavsson: Min Bluray spelare har DLNA i sig och just nu kan jag gå in via min BR spelare och ta upp vanliga DvD filmer och spela upp men icke HD filmer det är det som jag är så fundersam över vad problemet kan vara :/

Ok vad är det för blu-ray spelare som du har? kanske nån kommer på problemet om man vet detta, dock som nedan DNLA är ett jämra elände kan vara att trixa med.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ytterligare en tråd utan input om utrustning och komponenter,
där någon förväntar sig att få lösningar på komplexa problem.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

LG HB905PA är högtalarsystemet jag har och datorn är maxad och klarar allt med dagens saker att göra. Tv är Full Hd och funkar prima.

Permalänk
Avstängd

Köp en Tvix N1. Be happy.

Permalänk

cider123 Det blir nog att försöka fixa det utan att köpa ngt men tack ändå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbewezi:

cider123 Det blir nog att försöka fixa det utan att köpa ngt men tack ändå

Varför jag skrev så är för att det inte verkar som att din blu-ray spelare inte är kompatibel med antingen dina format på filmer, eller klarar den helt enkelt inte av att avdekoda mer än 480p.