Målat om min Intellimouse 3.0 och mitt Logitech EX110

Permalänk

Målat om min Intellimouse 3.0 och mitt Logitech EX110

Hej!
Är ny här på Sweclockers, så var snälla med kritiken!

Iallafall, jag bestämde mig för några dagar sedan att måla om min Intellimouse 3.0 och mitt Logitech "EX110"-Tangentbord, för jag har tröttnat på den tråkiga svarta nyansen.
Samt är dem ganska så slitna båda två, på utseendet.
Vilken färg jag målade om dem till, det får ni se längre ner på sidan!

Glöm inte att rösta och kommentera!

Målat om min Intellimouse 3.0 och mitt Logitech EX110

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt, har själv tänkt på att måla om min Ikari steelseries. Eller om jag ska köpa en ny Ikari och måla om den

Permalänk
Medlem

Tycker musen var bra mycket snyggare innan du slipa till den.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Blev betydligt bättre än innan iallafall!
I övrigt så är det ett Logitech ex110 tangenbord

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

Tycker musen var bra mycket snyggare innan du slipa till den.

Tyckte min bror med, men jag tycker absolut inte det.

Skrivet av Tunezz:

Blev betydligt bättre än innan iallafall!
I övrigt så är det ett Logitech ex110 tangenbord

Där ser man!

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk

blev riktigt snyggt, har exakt ett sådant tbord också.
Kanske borde lacka mitt helt vitt
Om det är okej ?

Permalänk
Skrivet av JohnJarnedal:

blev riktigt snyggt, har exakt ett sådant tbord också.
Kanske borde lacka mitt helt vitt
Om det är okej ?

Kör på!
Tänk bara på att inte köpa någon billig lack, för det kan sabba färgen.

Jag själv tog en gloss-vit färg som jag hade hemma, och sedan köpte jag en lack på biltema, som självklart bara är gjord för biltemas färger.
Man ser det på färgen om man kollar väldigt noga, att det nästan bildats små sprickor på vissa ställen.
Men det är som sagt väldigt svårt att se, så jag hade nog ganska tur.

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk
Avstängd

Musen var skitful, men med temat och det tangentbordet blev det fett!

Permalänk
Skrivet av SkatanCarlbom:

Kör på!
Tänk bara på att inte köpa någon billig lack, för det kan sabba färgen.

Jag själv tog en gloss-vit färg som jag hade hemma, och sedan köpte jag en lack på biltema, som självklart bara är gjord för biltemas färger.
Man ser det på färgen om man kollar väldigt noga, att det nästan bildats små sprickor på vissa ställen.
Men det är som sagt väldigt svårt att se, så jag hade nog ganska tur.

Jag har lackerat om min moppe och har lackat lite annat under åren
Man måste bara göra ett bra underarbete. Slipa som en dåre, det är ju alltid chips fett osv på musen, allt måste ju bort med laknafta. Annars blir det som det blev på din mus.

Permalänk

mycket välgjort! lackade själv om ett tb förra sommaren dock glömde jag ta bilder innan det såldes

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Musen var skitful, men med temat och det tangentbordet blev det fett!

Tack... I guess.

Skrivet av mrkissemiss:

mycket välgjort! lackade själv om ett tb förra sommaren dock glömde jag ta bilder innan det såldes

Synd!

Skrivet av JohnJarnedal:

Jag har lackerat om min moppe och har lackat lite annat under åren
Man måste bara göra ett bra underarbete. Slipa som en dåre, det är ju alltid chips fett osv på musen, allt måste ju bort med laknafta. Annars blir det som det blev på din mus.

Precis, fast som tur är så blev det ju ganska så bra ändå, bättre än vad jag hade väntat mig iallafall.

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk

Väldigt fint och inspirerande, blev lite taggad på att fräscha upp mitt gamla tangentbord med mekaniska brytare!

Visa signatur
Permalänk

tyckte det blev jävligt snyggt faktiskt

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Hedersmedlem

Gillade inte hur musen blev. (Du misshandlade fucking 3.0! Du ska dö! )

Tangentbordet blev fräckt dock! Blev lite besviken att du inte custom-målade de blåa ränderna på alla tangenterna som sitter i dem också.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Troode helt seriöst du hade färgat musen i leopard-mönster alt. tiger när jag såg bilden då färgen inte fäste på musen! Made my day 5P

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Gillade inte hur musen blev. (Du misshandlade fucking 3.0! Du ska dö! )

Tangentbordet blev fräckt dock! Blev lite besviken att du inte custom-målade de blåa ränderna på alla tangenterna som sitter i dem också.

Haha, 3.0 fanboy?
Funderade också på det, men det skulle bli extremt jobbigt med maskering osv. samt att måla dit bokstäverna sen.
Detta var mer ett spontant projekt, som kanske inte var 100% seriöst.

Skrivet av Sergeant44:

Troode helt seriöst du hade färgat musen i leopard-mönster alt. tiger när jag såg bilden då färgen inte fäste på musen! Made my day 5P

Nej usch vad ful den hade blivit!

Visa signatur

Intel i9 9900k | ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | ASUS RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance 2x8GB 2666MHz | NZXT H510 |

Permalänk
Medlem

Gott om jizz där emellan

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

Snyggt jävla jobbat!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

//Mikael - (citera för svar)

Permalänk
Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Skrivet av SkatanCarlbom:

Tack... I guess.

Synd!

Precis, fast som tur är så blev det ju ganska så bra ändå, bättre än vad jag hade väntat mig iallafall.

Jo efter du hade fixat till det blev allt ju riktigt fint jag gav dig 5 p

Permalänk

Det var snyggt tycker jag, skönt att du gick en annan väg än det vanliga rött/svart. Tror det var en bra idé att lacka också, sprayfärg är ju ofta inte så slitstark, och särskilt musens rygg slits ju kopiöst.

Bilderna när du plockade isär musen väckte gamla sköna minnen från många år tillbaka när jag var tvungen att skruva upp min gamla 3.0:a för att byta två av knapp-klick-sensorerar på kretskortet eftersom jag lyckats slita ut dem med att spela QW =P Bytte dem från en gammal logitech jag hade liggande.

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA

Permalänk
Medlem

Tyckte som några andra att musen blev ganska ful när den är själv. Men med tangentbordet blev det skitsnyggt!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snyggt blev det... Men att rengöra tangentbord när det är så billigt att köpa nytt... Jag är imponerad Brukar köpa nytt istället när det börjar bli filthy...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leierman:

Snyggt blev det... Men att rengöra tangentbord när det är så billigt att köpa nytt... Jag är imponerad Brukar köpa nytt istället när det börjar bli filthy...

Annars så finns Cyber Clean som ska vara väldigt effektivt (har inte provat själv)

Blev väldigt snyggt målat, gillade det mycket.

Men tror att dom blåa linjerna hade blivit mer "spännande" om du hade rivit kanterna på tejpen, i olika tjocklekar. hoppas du fattar vad jag menar!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Riktigt snyggt!

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Stiligt! Men vart snyggare med vita tangenter. Musen blev väldigt bra dock!

Permalänk
Medlem

Riktigt cleant och inspirerande!! Har likadan mus så nu ska jag härmas Kör rött / vitt eftersom jag planerar köpa den röda asus 1215b.