Målat om min Intellimouse 3.0 och mitt Logitech EX110

Permalänk
Medlem

Slutresultatet får 2/5
Metoden får 2/5

Vill man göra ett lackjobb på plastdetaljer finns vissa saker man bara inte kan tumma på.
*Alla ytor skall slipas
*Plastprimer appliceras för att färgen skall fästa bra
*För att göra lackränder använder man speciell tejp för detta för att få en 100% bra avgränsning

*För att få en jämn yta bör man använda någon form av slipgrund, men detta är totalt overkill.

Du får kassa betyg eftersom jag jämför med vad jag tyckt om samma kvalité på ett fordon. Lack är lack och jag drar allt över en kam.

Permalänk
Skrivet av Rigan:

Slutresultatet får 2/5
Metoden får 2/5

Vill man göra ett lackjobb på plastdetaljer finns vissa saker man bara inte kan tumma på.
*Alla ytor skall slipas
*Plastprimer appliceras för att färgen skall fästa bra
*För att göra lackränder använder man speciell tejp för detta för att få en 100% bra avgränsning

*För att få en jämn yta bör man använda någon form av slipgrund, men detta är totalt overkill.

Du får kassa betyg eftersom jag jämför med vad jag tyckt om samma kvalité på ett fordon. Lack är lack och jag drar allt över en kam.

det i sig visar på en viss avsaknad av perspektiv, detta är INTE en lack av en bil, därför är det inte jämförbart. men alla har rätt till en åsikt, även om alla inte håller med om den. dock ska tilläggas att det egenltligen är det onödigt att slipad ner ytan på den modellen, eftersom att det tangentbordet är så skrovligt till att börja med så färg från en sprayburk fäster ändå.

sen skulle jag inte vilja kalla detta för en lack, en omålning är nog närmare. väldigt snyggt och ett väldigt enkelt sätt att förfina sitt gamla saker

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem

jävlar va snyggt det blev!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K @ 3.30GHz
MB: ASUS Maximus IV GENE-Z
RAM: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB @ 1600MHz
GPU: ASUS Radeon HD 6870 1024MB
PSU: Corsair CX 500W

Permalänk

Grymt snyggt alltså ! Blev ju nästan sugen på att göra något liknande nu!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k (4.2Ghz) MSI Z77A-GD55 (MS7751), 12GB HyperX 1600MHZ, Asus 290x 4GB, 128gb ssd.

Permalänk

Skulle varit najs med klar lack (inte klarlack, utan klar lack) tror jag iaf att det heter, men iallafall så att det lyser igenom bakpartiet på 3.0an och att du hade bytt leden så att det lös blått där också

Permalänk
Medlem

Bra idé och snygga färger, men det blir aldrig snyggt att lacka plast utan professionella grejer. Det är mycket bättre med folie om man vill fräscha upp gamla saker, riktigt enkelt om det inte är alltför mycket former och ser fabriksgjort ut

Permalänk
Medlem

Snyggtt

Visa signatur

ASUS Z97-A | Palit GeForce Jetstream GTX 770 4Gb | Intel Core i5 4690K | Corsair Vengeance CL9 16GB | EVGA Supernova G2 750W | SilverStone Argon AR03 | 500GB Toshiba | 1TB WD Blue | Kingston SSD 120GB | NZXT H440W | Windows 8.1 | 2st Samsung 23" | Ducky Mini | ( つ◕ل͜◕)つ ᕙ༼◕ل͜◕༽ᕗ (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง