Permalänk
Medlem

Mybitcoin förlorade bitcoins?

Tydligen har något hänt med mybitcoin, och när jag väljer att "claima" mina bitcoins får jag bara 49% av det jag hade på kontot? Hur gör jag för att få allt?

Permalänk

Läser du det som står märker du att deras bitcoins är borta, och kan inte ge alla, alla deras pengar, för det skulle inte räcka.
Men så går det när man lagrar saker elektroniskt!

Och nej, det finns inget sätt att få tillbaka alla sina bitcoins.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Läser du det som står märker du att deras bitcoins är borta, och kan inte ge alla, alla deras pengar, för det skulle inte räcka.
Men så går det när man lagrar saker elektroniskt!

Och nej, det finns inget sätt att få tillbaka alla sina bitcoins.

De har väl ändå ett ansvar att ge tillbaka mina bitcoins även om de måste skaffa flera för "riktiga" pengar? Annars är det stöld?

Permalänk

De utsattes för en attack, vad ska man säga.
Ska man anklaga banker för stöld när bankerna blir rånade?

De hade säkert nån fin rad som säger att de inte har något ansvar öht för dina bitcoins när de väl är hos dem.
Och OM du nu skulle gå till svensk domstol med detta, så kom ihåg att detta är internet, alla affärer som har att göra med domstolar tar lång tid.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

De utsattes för en attack, vad ska man säga.
Ska man anklaga banker för stöld när bankerna blir rånade?

Så du säger att om en bank blir rånad så får man inte sina egna pengar? De har väl ett ansvar att ta hand om de, likaväl som Mybitcoin, varför skulle de annars finnas? Jag trodde att Mybitcoin skulle vara säkrare än att ha det på sin egen dator.

Permalänk

Du får gärna försöka att anklaga MyBitcoin för stöld, jag bjuder på skumpan när de är fällda och lämnar tillbaka dina bitcoins!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Men snälla. Du får väl för fan vara lite realistisk. Om man är så grymligt dum att man bestämmer sig för att handskas med en påhittat låtsat valuta får man fan skylla sig själv när skiten går i diket. Skyll dig själv och lär dig en läxa. Börja med Forex istället så har du lite kött på benen när du snackar ekonomi.

Finns ingenting som ger eller säger att du har någon rätt att få tillbaka dina pengar. Finns inga tydliga lagar då Bitcoins är helt påhittat och ett överens kommande runt ett fåtal individer på internet, bara att inse.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marcusk:

Så du säger att om en bank blir rånad så får man inte sina egna pengar? De har väl ett ansvar att ta hand om de

Jodå, och en riktig bank har en försäkring som täcker vissa former av plötsliga valutabortfall som tex rån, så att kunderna kan hållas skadelösa. Det som händer annars, om banken inte kan betala, är att de begärs i konkurs och de med fodringar till banken får dela på vad som blir kvar när kontorsinredning och annat sålts av. Sen omfattas kunder i riktiga banker även av en statlig insättningsgaranti som täcker upp till 100000kr av insatt belopp.

Med en låtsasvaluta i en låtsasbank slipper du allt krångel med lagar, regler och garantier, vilket många roligt nog ser som bitcoins största fördel.

Citat:

Jag trodde att Mybitcoin skulle vara säkrare än att ha det på sin egen dator.

Vilka driver siten? var är den baserad? finns det något företag bakom? Ungefär lika säkert som att låta nån snubbe på stan hålla i din plånbok ett tag.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Sen omfattas kunder i riktiga banker även av en statlig insättningsgaranti som täcker upp till 100000kr av insatt belopp.

Blev väl lite fel enhet där, €100000 är det som gäller just nu.