intels kommande FW för 320

Permalänk
Medlem

intels kommande FW för 320

har funderat länge på att köpa en SSD från intel, en 120GB, (320 serien). fast nu läser man att dom ska släppa en FW om 2 veckor som fixar 8MN buggen, och behövde man inte sopa rent hårddisken när man gjorde en update? (tänker instalera OS på den).

så ska man vänta 2 veckor?

hur instalerar man updates på en SSD?

och måste jag instalera updates på SSD, och sedan instalera ett nytt OS på den? blir den inte formaterat när man instalerar win7?^^

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Hedersmedlem

Släpps firmware om två veckor så kommer det ju finnas massor med diskar ute i handeln där de inte uppdaterat ännu. Köp annat märke / vänta längre / köp ändå och hoppas det inte händer dig är väl bästa lösningarna.

När man installerar firmwareuppdatering så krävs / rekommenderas det att man formaterat om disken samtidigt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

ok, men försvinner updates eller FW om jag formaterar disken?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Om du nu vill ha en 320 är väl det givna att köpa en disk med bugg och installera ny firmware innan du installerar OS:et. Och hoppas att firmwaren faktiskt fixar problemet.

Permalänk
Hedersmedlem

Intel lovade att man inte ska behöva tömma disken för den uppdateringen

http://www.sweclockers.com/nyhet/14352-intel-lovar-ny-firmwar...

Permalänk
Medlem

tvungen att ställe en till fråga för att vara helt säker,

är det smartast att bara koppla in min nya SSD, instalera den nya FW och sedan formatera den och instalera ett nytt OS på den, eller ska man instalera ett OS på den och sedan ladda ner uppdateringen?

finns uppdateringen kvar om man formaterar om hårddisken? :/

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

tvungen att ställe en till fråga för att vara helt säker,

är det smartast att bara koppla in min nya SSD, instalera den nya FW och sedan formatera den och instalera ett nytt OS på den, eller ska man instalera ett OS på den och sedan ladda ner uppdateringen?

finns uppdateringen kvar om man formaterar om hårddisken? :/

Uppdateringen finns kvar även efter en formatering, firmware påverkas inte av det.

Men, är det Windows 7 du skall installera så behöver du inte alls bry dig om formatering och liknande, det sköts automatiskt. Jag skrev mer om att installera en SSD här som kanske kan vara intressant:

http://bengansblogg.wordpress.com/2011/08/16/installera-och-o...

På en helt ny disk så skulle jag nog uppdatera firmware först innan installation så är det ur världen.

Intel har ju nu släppt nya firmware till 320 och jag kommer snart att uppdatera min. Skall bara invänta lite och se hur det funkar för andra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok, tack för svar (:

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade nyss och har inte stött på något oväntat, mkt nöjd

Visa signatur

i7 920@3.36GHz | ASUS P6T | Corsair 6GB | Intel 320 160GB | WD GP 5TB | XFX HD6970 | Antec P182b | Corsair TX850w | Noctua | Win7x64 | Acer24'LED