Någon som vet mer om det här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kokain.ninja
Registrerad
Nov 2010

Någon som vet mer om det här?

Just nu cirkulerar en liveströmmning på en färgad man i USA som står på en TV-mast och hotar med självmord.
Enligt halvsäkra källor ska han ha stått där ett tag

Osäker på om jag kan länka

Någon som har mer information? Syftar på motiv och dylikt.
Update:
TULSA, Oklahoma -- Tulsa Police have identified the man involved in the department's longest standoff ever, who refuses to come down from the Clear Channel radio tower at 27th and Memorial.
William Sturdivant II, 25, has been trespassing on the 300-foot tower since about 11 a.m. Thursday.
As of Tuesday at 6 a.m. Sturdivant has been on the tower for 116 hours.

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2010

Vad vill han få ut av det? Hade han bara velat ta självmord hade han ju redan gjort det...

The cake is a pie.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

http://www.newson6.com/story/15263769/day-four-begins-for-man...

Det är är en person som vill ha uppmärksamhet och samhället ger honom det plus "daltar" och skickar upp förnödenheter. Obs att jag inte påstår att samhället inte ska bry sig, men börja skicka upp mat är att ta i.

Skrivet av el_genius:

Vad vill han få ut av det? Hade han bara velat ta självmord hade han ju redan gjort det...

Uppmärksamhet, känsla av att vara någon m.m.

*edit*
Det kan såklart finnas många filosofiska aspekter bakom att bete sig på detta sätt. Men hans val tyder ju tydligt på att han ville blanda in samhället i det hela.

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kokain.ninja
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av bud_bundy:

http://www.newson6.com/story/15263769/day-four-begins-for-man...

Det är är en person som vill ha uppmärksamhet och samhället ger honom det plus "daltar" och skickar upp förnödenheter. Obs att jag inte påstår att samhället inte ska bry sig, men börja skicka upp mat är att ta i.

Uppmärksamhet, känsla av att vara någon m.m.

*edit*
Det kan såklart finnas många filosofiska aspekter bakom att bete sig på detta sätt. Men hans val tyder ju tydligt på att han ville blanda in samhället i det hela.

Om jag får säga mitt så är det inte värt pengarna att hålla på sådär - det hade varit billigare och bättre att bara dra ner han med kontrollerat våld.... dont feed the troll som man säger

Skickades från m.sweclockers.com

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Markthegreat:

Om jag får säga mitt så är det inte värt pengarna att hålla på sådär - det hade varit billigare och bättre att bara dra ner han med kontrollerat våld.... dont feed the troll som man säger

Skickades från m.sweclockers.com

"Kontrollerad våld" är en bra taktik som ofta används, i detta fall så tror jag inte på det utan vänta ut honom plus skicka upp någon som snackar med honom.

Angående troll så skulle han mycket väl vara en sådan, (trött på det humanistiska fjanteriet). Det som dock talar emot är att det krävs bra "psykisk styrka" att kunna plåga sig så länge. (liksom det ser förbaskat ont ut att sitta där uppe så länge) Vilket mer talar för att det inte är en person med stark mentalitet, utan snarare en som mår psykisk dåligt.

Sedan så kunde du syfta mig på troll, men jag är faktisk inte så starkt indoktrinerad av humanism och liknande och istället liberal. Men jag påstår inte att samhället inte skulle hjälpa honom, men börja skicka upp förnödenheter ser jag som att hjälpa honom att bli kvar.

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".