Fläkten varvar upp utan anledning.

Permalänk

Fläkten varvar upp utan anledning.

Tjena folket, nu är det såhär att min fläkt som sitter på moderkortet varvar upp hela tiden, har gjort rent datorn, tittat att den sitter fast osv men allt verkar sitta som det ska.

Jag står inte ut med ljudet av en fläkt som snurrar som en galning, något tips på vad som kan göras?

Permalänk
Avstängd

Koppla in den direkt via kontakt från nättaget istället, ev om du har garanti kvar ring och klaga då det kan vara något fel på moderkort. Kolla även temps på bryggorna på moderkorten NB, SB osv brukar kunna se med Coretemp om jag inte minns fel, gratis att ladda ner värt ett försök. Är någon utav dem höga bör du kolla upp det.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Skrivet av kattbjorn:

Tjena folket, nu är det såhär att min fläkt som sitter på moderkortet varvar upp hela tiden, har gjort rent datorn, tittat att den sitter fast osv men allt verkar sitta som det ska.

Jag står inte ut med ljudet av en fläkt som snurrar som en galning, något tips på vad som kan göras?

Hade samma oljud i grabbens burk, tog bort den f-b fläkten och ersatte den med en passiv Thermaltake kylfläns och en riktad 80 mm Adda fläkt och Arctic silver 5 kylpasta. Går tyst och svalt nu...