Attempt #xx to get work failed...

Permalänk
Medlem

Attempt #xx to get work failed...

Jag har kört Folding@Home i några dagar nu, men igår så slutade det av någon anledning att fungera. Nu får jag bara detta meddelande hela tiden:

Attempt #24 to get work failed, and no other work to do. Waiting before retry.

Någon som vet vad det kan bero på? Har startat om klienten flera gånger, men det verkar inte göra någon skillnad.

Permalänk

Och jag som trodde att du hade varit på Arbetsförmedlingen...

OT: Har du tittat över brandväggsinställningarna? De kan ändra sig vid uppdateringar ibland.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av beatles-3122:

Och jag som trodde att du hade varit på Arbetsförmedlingen...

OT: Har du tittat över brandväggsinställningarna? De kan ändra sig vid uppdateringar ibland.

Inställningar ska inte ändras utan att jag får reda på det, så det borde inte vara problemet. Vad jag kan komma på har jag egentligen inte gjort någonting förutom att starta om datorn.

Permalänk
Skrivet av pelleplu:

Inställningar ska inte ändras utan att jag får reda på det, så det borde inte vara problemet. Vad jag kan komma på har jag egentligen inte gjort någonting förutom att starta om datorn.

Jag är väl egentligen inte till mycket hjälp eftersom jag inte foldar själv men du kan ju alltid testa att installera om programmet.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Jag testade att starta programmet utan att gå via uppstartscriptet, och då gick det igång. När det gått igång manuellt gick det att starta via scriptet som vanligt. Mycket underligt.

Permalänk
Skrivet av pelleplu:

Mycket underligt.

"The ghost in the machine", om du sett den filmen. (I, Robot)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pelleplu:

Jag har kört Folding@Home i några dagar nu, men igår så slutade det av någon anledning att fungera. Nu får jag bara detta meddelande hela tiden:

Attempt #24 to get work failed, and no other work to do. Waiting before retry.

Någon som vet vad det kan bero på? Har startat om klienten flera gånger, men det verkar inte göra någon skillnad.

Det är säkerligen stanfords servrar som är nere just nu. Ha igång programmet, så löser det sig efter en stund.

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"