Permalänk

Corsair 650D :D:D

Har nyss fått hem 650D och satt in alla mina komponenter men förstår inte riktigt fläktkontrollern ? För fläktarna i chassiet ska väl igentligen sitta i moderkortet , men ska jag koppla in dem till fläktkontrollern istället ?
MVH Liam .

Permalänk
Avstängd

Utblås för LITE mindre kylning men mycket mindre damm i datorn.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Skrivet av LeetBoy27:

Utblås för LITE mindre kylning men mycket mindre damm i datorn.

så man ska ha det insug?

Permalänk
Skrivet av Sweetgamer:

så man ska ha det insug?

Nej, fläktarna ska blåsa utåt. Kanske någon grad högre temp men mindre damm och svalare övriga delar (även om topp-fläkten hade tagit hand om mycket varmluft).

Permalänk
Skrivet av id_hunter:

Nej, fläktarna ska blåsa utåt. Kanske någon grad högre temp men mindre damm och svalare övriga delar (även om topp-fläkten hade tagit hand om mycket varmluft).

okej , tack så mkt

Permalänk
Medlem

Borde man installera 2x 140mm fläktar i toppen istället för 200mm fläkten som sitter där? Samma sak med fram? visserligen måste man modda själv då där fram men det kanske är värt det? i övrigt, är det ett bra och pålitligt chassi? tänkte beställa ett imorgon.

Permalänk
Skrivet av Fpsen:

Borde man installera 2x 140mm fläktar i toppen istället för 200mm fläkten som sitter där? Samma sak med fram? visserligen måste man modda själv då där fram men det kanske är värt det? i övrigt, är det ett bra och pålitligt chassi? tänkte beställa ett imorgon.

japp det är det fick mitt idag

Permalänk
Medlem

Sweetgamer, fick du med distans skruvar till chassit för moderkortet eller fick du med det i moderkorts packetet? Jag fick nämligen inga distanser eller något sånt så jag undrar om dom redan är färdig monterade?

Permalänk
Skrivet av Fpsen:

Sweetgamer, fick du med distans skruvar till chassit för moderkortet eller fick du med det i moderkorts packetet? Jag fick nämligen inga distanser eller något sånt så jag undrar om dom redan är färdig monterade?

Asså du menar typ så moderkortet ska sitta ?