SSD Praktiska Tester?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

SSD Praktiska Tester?

Tjena.

Efter att ha ägt och använd min SSD nu ett tag så har jag börjat tveka på hur stor uppgradering det var.
Jag använder program såsom Adobe's paket och ett fåtal spel, därav SC2.

Ibland startar SC2 direkt, och ibland lika långsamt som på en 7200RPM HDD (jag har mätt med en vän).
Detta vet jag inte om det beror på Spelet isig eller om det är SSDn som busar lite.

Så därför är jag nu ute efter ett praktiskt test för min SSD, då programmen jag använder mig av inte verkar ha kunnat bli mycket snabbare att användare.

Det enda jag har märkt som är snabbare är vid uppstart av datorn, och där är det stor skillnad. Men all annan praktiskt användning har jag inte märkt någon skillnad.

Användning av Crystal Disk Mark så får jag allt mellan 390-420mb/s, och eftersom 450mb/s är max så antar jag att värdena är okej.

Så, finns de något bra praktiskt test man kan göra (inte benchs) där jag verkligen kan se skillnad från hårddisk till hårddisk.

För som sagt, så märker jag ingen skillnad på mina vardagliga program (Webläsare, Adobe Photoshop/AfterEffects/Premiere).

Jag har en Intel 510 120GB!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009

Jag brukar märka störst skillnad när jag startar windows (man blir fart blind imo) men det är lite jobbigt att installera på en annan hårddisk kanske Ett annat är nog att flytta filer mellan hårddiskar o se skillnaden där

Citera för svar