Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Funderar på en htpc

Om det nu är vad jag tror att det är.

Jag hade planer på att ta min gamla laptop och använda som mediaspelare som jag styr via android remote och ha den till att streama och kolla på lite film, alltså bara fälla ihop den och ställa den bakom tv:n där den inte syns sen köra hdmi och låta den stå på dygnet runt tills den gick sönder men nu hände detta innan jag fick min nya så den planen sprack och jag börjar tröttna på att koppla in laptopen jag har nu varje gång man vill titta på streams.

Är det vanlig att köra vanligt windows på htpcs? Vet inte om siterna jag streamar ifrån som behöver plugins som greasemonkey funkar på något annat samt om android remote fungerar. Finns det några väldigt små som i princip är en laptop i ett snyggare chassi bara som uppfyller det jag vill ha eller är det bäst att plocka själv och bygga? Aldrig byggt en dator men vet jag bara vilka komponenter jag ska ha så kan jag nog pilla ihop det om det är så.

Som jag fattat det är väl htpcs typ mediacenter som inte kör windows men finns det några med windows? Kommer ju som sagt 90% av gångerna streama så har ju inget jättebehov av nått streamlinat mediacenter samt blueray har jag i ps3an redan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2007

http://www.inet.se/kundvagn/visa/756145/2011-08-19

ca 4000kr för en komplett HTPC, hade det chassit själv väldigt bra litet och tyst.
Allt du behöver i kundvagnen där, väldigt snabbt jag klarade även att köra WoW på den riggen =D

Givetvis kan du köra med vanligt Windows, du har ju datorn till film och kolla nätet osv, fungerar som en vanlig dator bara att den är mindre och smidig till ett bättre pris =D

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||