Permalänk
Medlem

Ny CPU kylare

Hej! Har tänkt att köpa en ny processor kylare, för min processor (Q6600) går upp i 60 grader efter lite cs 1.6 spelande. Jag har ett Antec Sonata III chassi. Frågan är då vilken kylare ni tycker att jag ska köpa? Det vore bra om den kyler bättre än stock kylaren och är tystare. Tack på förhand

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tja, typ alla heatsinks som inte är stock är väl tystare och mer effektiva (och större och tyngre!). Om tystnad är en faktor du är intresserad av rekommenderar jag att du läser det här: SPCR recommended heatsinks.

Permalänk
Medlem

undrar om den får plats i mitt chassi?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rydan19:

undrar om den får plats i mitt chassi?

Vilket chassi har du? Och NEJ nej nej!!!! Freezer 7 suger, till det priset! rätt pris skulle va typ 125kr sikta på en Hyper 212 plus från coolermaster Mycket kallare Om du inte får in den i chassit kan du titta på http://www.inet.se/artikel/5321807/cooler-master-hyper-tx3

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

uhm, 6o grader är väl inte så mycket att bråka om?, kör du original kylare eller?

edit: ah, såg att du gjorde det, för sent för att läsa noggrant eller nått ignorera detta inlägg då

Visa signatur

Fractal Design R5, Seasonic X-560, Asus Z97-PRO, Intel Core i7-4790K, Noctua NH-U14S, Gigabyte GTX 670, Samsung 850 EVO 500 GB + diverse TB, Corsair Vengeance Pro 2400MHz 32GB, Dell U2410 + Dell 2408WFP

Permalänk
Medlem

Kör man en tredjepartskylare vill åtminstone jag slippa intel original fästen gjorda av värdelösa plastpluggar... För övrigt en ok kylare.
Cm212+ är ett bättre allternativ då den åtminstone har ett vettigt monteringsett med backplate etc.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Har somsagt ett antec Sonata III chassi, och ett asus P5QL Pro moderkort , vill helst ha arctic kylaren. Jag tror att den får plats i chassit men jag vet inte om den kommer att ta i minnena,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rydan19:

Har somsagt ett antec Sonata III chassi, och ett asus P5QL Pro moderkort , vill helst ha arctic kylaren. Jag tror att den får plats i chassit men jag vet inte om den kommer att ta i minnena,

Skrivet av Gaston85:

Kör man en tredjepartskylare vill åtminstone jag slippa intel original fästen gjorda av värdelösa plastpluggar... För övrigt en ok kylare.
Cm212+ är ett bättre allternativ då den åtminstone har ett vettigt monteringsett med backplate etc.

Den får plats, och den är mycket tystare än Cooler Masters alternativ, förutsett att man inte byter ut fläktarna, men då är man redan ute ur samma prisklass...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rydan19:

Har somsagt ett antec Sonata III chassi, och ett asus P5QL Pro moderkort , vill helst ha arctic kylaren. Jag tror att den får plats i chassit men jag vet inte om den kommer att ta i minnena,

Den kommer inte ta emot minnena och den är rellativt tyst, dock lär du montera in en fläkt i fronten på sonata chassit (finns plats för en 120mm fläkt framför hdd platserna) om du vill att det ska vara tyst/svalt.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.