Vad göra med en gammal dator? Inspiration sökes.

Permalänk

Vad göra med en gammal dator? Inspiration sökes.

Hej
Jag har en gammal dator som har använts som surfdator ett tag men som nu crashar regelbundet och bara står. Windows 7 går att köra på den om än dåligt, men det finns inget behov av den som långsam surfdator längre.

Den är monterad i ett midi tower, spec är:
pentium 4
512 mb ram
något grafikkort...

Nu söker jag inspiration för vad som kan göras med denna dator, byta chassie till en kakburk och installera linux eller nåt?

Budget för dessa förändringar är noll (0) kronor, alternativet är skroten...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Om den ska fortsätta fungera som surfdator, installera ubuntu. Gratis operativsystem.

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.

Permalänk

Byggde in den i en papplåda och installerade ubuntu...
Ett fuskbygge utan like, men det ser rätt roligt ut

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

HAHAHAHA, Papp-desktop
Helskön. Den måste du lägga upp en bild på här

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.

Permalänk
Skrivet av Arioch2004:

HAHAHAHA, Papp-desktop
Helskön. Den måste du lägga upp en bild på här

Bra namn
Lade upp den i galleriet, får se om den får ligga kvar: http://www.sweclockers.com/galleri/7839-projekt-papp-desktop

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

HAHAHAHAHA. Suveränt

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.

Permalänk

prova och gör ett seriöst chassi som du kanske kan återanvända till nästa projekt som kan va pappkartong som du gjorde
hoppas du lägger ut bilder

Permalänk

stoppa in den i nån plåtlåda, ställ i garaget och bygg en massa sensorer (ljus, temperatur, ljud, fukt, tryck, radio ...) och koppla på den. Låt stå i 5 månader och se om du hittar några konstiga mönster