Vad är det för skillnad på Facebook och Twitter ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Sep 2002

Vad är det för skillnad på Facebook och Twitter ?

Nu får ni ursäkta om jag nu har råkat lägga det här på fel ställe.
Men vad är det egentligen för skilland mellan, eller på Facebook och på Twitter ?

Jag har inte riktigt förstått innebörden på det hela när det kommer till Facebook och Twitter. Funkar det inte på samma sätt, att man ska lämna små korta meddelanden om vad som händer i sitt liv. Vad man tex gör för stunden.

Så ni får jätte gärna komma med era egna versioner över vad ni själv tycker om det är med Facebook och Twitter. Jag själv är en Facebook människa, för att nämna något. Har aldrig kommit in den här svängen med Twitter, utan hållt mig till just Facebook.

💀 Stationär: Intel Core i5-4460 | ASUS B85M-GAMER | HyperX Fury 1600MHz 8GB | Geforce GTX 1080 8GB | Samsung EVO 850 250GB + WD Blue 2TB | Windows 10 Home 64 | Acer G276HL 27" & ASUS VG278HE 27"
💀 Stationär 2 Intel Core i5 3350P | 16GB DDR3 | Nvidia Geforce GT 610 | Windows 10 Home 64 | WD 3TB
💀 Stationär 3: Intel® Core™ i5-4460 | 8GB DDR3 | Nvidia Geforce GTX 960 | Windows 10 Home 64 | SSD 128 GB | HDD 1TB
www.detspokar.se | www.livohelvete.se | info@detspokar.se

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Plats
Boden
Registrerad
Dec 2002

Facebook är mer en social grej mellan vänner, följa upp kompisar som kanske flyttat och studerat i andra städer och hålla sig "up to date".

På Twitter behöver du inte vara vän med någon för att läsa deras logg utan du följer personer som kanske har intressanta åsikter eller uppdaterar med nyheter inom ett specifikt område. Själv har jag Twitter för att hålla mig ajour med lite spel, kändisar och dylikt.

Google+ som är den nyaste satsningen integrerar båda varianterna där man enkelt kan skilja på vänner och folk man endast vill läsa om, det som är den främsta fördelen iaf.

“More Human than Human”