Permalänk
Medlem

Värt att vattenkyla med bara en 120 rad ?

Som titleln lyder så undrar jag om det är värt att bara ha en 120 rad i ett vattenkylningsytem, jag har bara tänk vattenkyla processorn. Anledningen att jag ska ha en 120 radiator är att inget annant får plats i Fractal design R2. Eller ska man bara köpa en H80 eller liknande? fast då förlorar man möjligheten att senare skaffa ett större chassi och fixa 240 rads...

Mvh

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon åsikt ?

Permalänk
Medlem

Det blir ju alltid snyggare om man kan sätta ihop ett eget system mot att köpa en tex h80. Men det är upp till dig. Skillnaden i pris är ju uppenbar. Men om du vill lägga ut lite pengar och gillar o pilla så kommer det bli sktisnyggt med ett system med 120 rad.

Om du är ute efter ett tyst system så är du inte rätt ute, för grafikkortet är det som låter mest av allt.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Det blir ju alltid snyggare om man kan sätta ihop ett eget system mot att köpa en tex h80. Men det är upp till dig. Skillnaden i pris är ju uppenbar. Men om du vill lägga ut lite pengar och gillar o pilla så kommer det bli sktisnyggt med ett system med 120 rad.

Om du är ute efter ett tyst system så är du inte rätt ute, för grafikkortet är det som låter mest av allt.

I mitt system just nu låter inte grafikkortet alls, bara processor kylaren som låter väldigt mycket

Permalänk
Medlem

Funderar mest på om det blir stor temperatur skillnad ? Om man jämför H80 och ett eget byggt vattenkylningssystem med en 120 rad...

Permalänk
Medlem

beror helt på vilka delar du väljer Just att det är ett slutet system gör ingen skillnad på temperaturerna, det är blocket och radiatorn som gör skillnaden. Vet inte hur effektiv h80 är, någon annan kanske kan svara på det.