Folding@Sweclockers.com ska nå 15e plats innan nyår!

Permalänk
Medlem

Folding@Sweclockers.com ska nå 15e plats innan nyår!

Kom igen nu medlemmar!
Ska vi se om vi kan komma upp på 15e plats innan nyår?
Varva medlemmar till foldinglaget och gör en extra insatts

För er som behöver hjälp att komma igång finns instruktioner här!

Kom igen nu mannar! nu tar vi dom!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Det skulle hjälpa en hel del om sweclockers införde folding@home som obligatoriskt testmoment för grafikkort, processorer och hela system.
Asus Mars II i Sli...
*drömmer*

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av a4magkar:

Det skulle hjälpa en hel del om sweclockers införde folding@home som obligatoriskt testmoment för grafikkort, processorer och hela system.
Asus Mars II i Sli...
*drömmer*

Skulle vilja se PPD på dom korten

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Vi får kanske meddela swec redaktionen att vi vill ha en folding test i recensionerna

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Ja på alla CPU och alla grafikkort skall PPD anges i snitt på 7 dagars foldande!

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Ja på alla CPU och alla grafikkort skall PPD anges i snitt på 7 dagars foldande!

Om andra testsidor på nätet kan få tag på samma "test WU" så borde väll rimligen killarna på redaktionen också kunna fixa det? Det börjar bli vanligare och vanligare att man vid test på framförallt server CPUer har med ett folding moment.

Tycker förövrigt att redaktionen gör förbannat lite för den REKLAMPELARE som vi alla är för dem. Inga tävlingar, inga uppdateringar av t.ex artikel om hur man kommer igång och sist men inte minst inga test resultat. Det sistnämnda borde inte vara så svårt för dem att plugga in sig lite på.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Har haft så dåligt samvete nu dem senaste veckorna, för att jag inte har kunnat folda. Visserligen gick mitt 9800gtx sönder i min foldingrigg, men jag sen när jag kommer hem, ska jag genast sätta igång att folda på min X6. Ger ju lite PPD i alla fall

Edit: Håller med doktor_krall, tycker Sweclockers gör väldigt lite reklam för vårat lag.

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Jag tycker med att Sweclockers bör göra lite mer reklam för foldinglaget.
Själv så tänkte jag sätta min xeonserver på att folda också (dock P4a xeoner ger väl inte så mycket direkt...), tyvärr finns det ingen itanium-klient så kan inte sätta integrity-servrarna på det. Men om någon hittar en IA64-klient så kan ni väl hojta.

Visa signatur

WS: 4770K, 16GB, 2x 960GB SSD, 1x 2TB SSD, RTX3070(deshrouded), CachyOS.
Behringer UM2, Sennheiser HD598, Antlion Modmic + XLR adapter.
SRV: 2600, 32GB, 500GB SSD, 2x 16TB HDD, Intel QUAD NIC, TrueNAS Scale.
SRV2: Raspberry Pi 4 4GB, 128GB SD, RPi-OS.

Permalänk
Medlem

Det verkar faktiskt vara ett realistiskt mål.
Jimi84:s senaste update var på 6,552,439 poäng!
*Svimmar*

Heja Jimi! Heja Jimi!

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Ja, tänk om Jimmi lyckas hålla den farten i en månad eller så

Permalänk
Hedersmedlem

Kör för fullt på CPU och GPU nu. GPUn har varit ostabil men verkar gå bra nu Jag kommer inte ge några spikar men jag hoppas det är något

Permalänk
Medlem

Oh my god! Nån som foldar med en hel serverhall?

In other news, fan han puttade ner mej en placering.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Han ligger t.o.m. no.1 i hela värden om man kollar ppd för den här dagen just nu.
http://folding.extremeoverclocking.com/individual_list.php?s=...

Permalänk
Medlem

Jag kör så mycket jag kan! PPD blir dock lidande av BF3 just nu... har en polare som jag ska övertyga om att börja folda, han bör dra in ca 15k ppd med sin 2500k och 560 Ti (han lär bara folda på dagen)

alltid något

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Varje liten bit hjälper, Saandberg. Hoppas han kommer ombord.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

SweClockers redaktion borde belöna Jimi84

Visa signatur

Permalänk

Ursäkta, men vad är ''folda''?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

http://www.sweclockers.com/forum/104-sweclockers-foldinglag/7...

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

Något du kan göra med en dator som du inte har någon användning för, behöver du lite extra värme nu i vinter? tycker du att din elräkning är lite för låg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

Du använder din cpu och/eller grafikkort för att räkna på proteinförändringar. Du får ett jobb (sk. wu) av f@h som din dator räknar på, du har även en deadline. När det är klart skickar du tillbaka wu'n och du+laget (swec) får poäng. Datan vi räkar på publiceras under en öppen licens vilket betyder att ingen kan tjäna pengar på det, bara dra nytta av det. Främst är det cancerforskningen som har nytta av det vi som foldar räknar på.
Du behöver inte ha en dedikerad dator för att folda. När din cpu-kraft behövs till annat lämnar foldningklienten plats. Du förlorar inget märkbart i prestanda. Bara en varmare dator och högre strömförbrukning.

Installera smp-klienten. Klienten för flerkärniga cpu:er

För att maximera poängen ska du lösenskydda din identitet (mha. sk. passcode) och sedan lämna in tio wu's i rad klarade inom deadline. Då får du bonuspoäng på varje wu som du sedan lämnar in i tid. Vid smp-folding (folda på flera kärnor) får jag 6x mer poäng med bonus. Vid x (vet inte antal) antal misslyckade wu's förloras möjligheten att få bonus och du får folda tio wu's igen med vanlig poäng för att bli berättigad bonus.

Eftersom klienten hämtar en ny wu när den lämnat in den färdiga automatiskt kan det ställa till det med bonusen om du tänkt lämna klienten avstäng en längre tid. Då kan man innan den är klar med det tidigare jobbet ange flaggan "-oneunit" i config-filen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

För att maximera poängen ska du lösenskydda din identitet (mha. sk. passcode) och sedan lämna in tio wu's i rad klarade inom deadline. Då får du bonuspoäng på varje wu som du sedan lämnar in i tid. Vid smp-folding (folda på flera kärnor) får jag 6x mer poäng med bonus. Vid x (vet inte antal) antal misslyckade wu's förloras möjligheten att få bonus och du får folda tio wu's igen med vanlig poäng för att bli berättigad bonus.

Det gäller att hålla uppe över 80% success rate, alltså 80% av WU man får skall lämnas tillbaka i tid för att kunna fortsätta få bonuspoäng.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Du använder din cpu och/eller grafikkort för att räkna på proteinförändringar. Du får ett jobb (sk. wu) av f@h som din dator räknar på, du har även en deadline. När det är klart skickar du tillbaka wu'n och du+laget (swec) får poäng. Datan vi räkar på publiceras under en öppen licens vilket betyder att ingen kan tjäna pengar på det, bara dra nytta av det. Främst är det cancerforskningen som har nytta av det vi som foldar räknar på.
Du behöver inte ha en dedikerad dator för att folda. När din cpu-kraft behövs till annat lämnar foldningklienten plats. Du förlorar inget märkbart i prestanda. Bara en varmare dator och högre strömförbrukning.

Installera smp-klienten. Klienten för flerkärniga cpu:er

Eftersom klienten hämtar en ny wu när den lämnat in den färdiga automatiskt kan det ställa till det med bonusen om du tänkt lämna klienten avstäng en längre tid. Då kan man innan den är klar med det tidigare jobbet ange flaggan "-oneunit" i config-filen.

Okej, men, tjänar jag något på det här eller är det bara för välgörenhet? Jag är inte negativt inställd till detta, snarare tvärtom men jag skulle bara vilja veta om jag kan tjäna något på det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

Okej, men, tjänar jag något på det här eller är det bara för välgörenhet? Jag är inte negativt inställd till detta, snarare tvärtom men jag skulle bara vilja veta om jag kan tjäna något på det!

Det är inte som Bitcoin att du kan tjäna pengar. Å andra sidan kan du med rätta säga att du använder din dator till nytta för oss alla, det är en annan sorts välgörenhet än att du skänka pengar till Röda korset. Och din nytta är mätbar (och skrytbar). Nog för att jag har skänkt pengar till Röda korset och Cancerfonden, men man får ingen vidare kvittens eller synbart resultat av de pengarna. För folding@home är investering i tid och hårdvara mer konkret och kvittensen är dina poäng.

Jag körde seti@home förut i ett par år för den mikroskopiska chansen att vara den vars dator hittade intelligent liv i rymden. Och det gjorde hundratusentals andra.
Folding@home är bra mycket mer givande och ger faktiskt resultat. Nog givande för att privatpersoner ska skaffa sig workstations med dubbla CPU:er som körs dygnet runt enbart för folding och med en elräkning på det.

Tjänar de pengar på detta? Nej
Är de glada att bidra till att de själva, släkt, vänner och främlingar kan slippa diverse sjukdomar i framtiden? Oh ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

Dels är det ju välgörenheten i det men samtidigt är det kombinerat med ett tävlingsmoment. Att samla ihop så många som foldar i ett lag , få poäng och toppa listorna. Som talaren över mig säger så kan det ju liknas med att skänka pengar till röda korset.

Permalänk
Medlem

Just nu ser det mörkt ut - spelar alla numera? 16k ppd för en plats på top20? Antalet aktiva foldare är nere långt under 300 och inom mindre än två veckor är vi nere på plats 20 istället. Det är inte så längre sedan vi var på plats 17...

Dra på en nyhet på förstasidan och sätt igång fler foldare - finns över 6000 på listan och vi är 270 aktiva idag....

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Just nu ser det mörkt ut - spelar alla numera? 16k ppd för en plats på top20? Antalet aktiva foldare är nere långt under 300 och inom mindre än två veckor är vi nere på plats 20 istället. Det är inte så längre sedan vi var på plats 17...

Dra på en nyhet på förstasidan och sätt igång fler foldare - finns över 6000 på listan och vi är 270 aktiva idag....

Misstänker att Battlefield 3 ligger bakom att vi tappar så mycket. SweClockers gör inte så mycket reklam heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vi borde kanske sätta som mål att behålla vår plats 18. Är ledsen att jag inte har pengar att bidra mer

Men kan inte Swec slänga upp nyheten att vi håller på att förlora vår 18:e plats på nyhetssidan!
Om inget händer förlorar vi den i morgon

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

Piskade igång min Rigg i sign nu, samt en laptop...!!

Sephinator har slutat folda, det var ju han som fick mig att börja. MEN JAG SKA LÄRA HONOM!

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Medlem

Jag kör på allt jag har...

Permalänk

Hej,

Detta är lite offtopic men kanske ändå inte:

Jag foldar så mycket jag kan på mina 3st Dll 2950 servrar.

Tyvärr kraschar mjukvaran jag kör på (diskless boot-cd) lite nu och då vilket resulterar i att jag inte får så bra ppd som jag skulle kunna få.

Vad rekomenderar ni för mjukvara/OS för att få ut så mycket ppd som möjligt på dessa maskiner?

Tacksam för bra svar.

/Magnus G

Visa signatur

| Silverstone FT02S | Asus Sabertooth P67 | Intel i7 2600K | Corsair VX550 | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 16GB | ASUS Geforce GTX580 | Samsung 850 SSD 256GB | Samsung Spinpoint F1 500GB | Samsung Spinpoint F1 1TB x 2 | Noctua NH-D14 | Samsung 27''| Win 10 |