H80 (eller annan vattenkylning) i Define? Hur mycket låter det?

Permalänk
Medlem

H80 (eller annan vattenkylning) i Define? Hur mycket låter det?

Hej

Jag går i tankarna att köpa nytt chassi, ett define mini, och prio ligger på ljudnivå. Jag undrar därför om någon kan uttala sig om pumpljudet från corsair h80 när det sitter i ett ljudisolerat chassi som define? Eller någon annan liknande kylare? Hörs pumpen alls? Låter mer än fläktarna?

Fläktarna går ju att byta till tystare och även hastighetsreglera, men när jag läst på silent pc review så menar de att på både corsairs gamla och nya vattenkylare så låter pumparna "för mycket" för att klassas som tysta kylare. Alternativet är en bra tornkylare typ noctua, men de är ju så grymt stora och blockerar ramplatserna en del. Hade varit både smidigare och snyggare med exempelvis h80, men prio ligger som sagt på ljudnivån. Kan säga att jag kör på en athlon x3 som inte utvecklar så mycket värme och ligger riktigt kallt med en scythe big shuriken (25 idle och 45 i occt, den står svalt ja), så tempmässigt är det ingen fara, det är bara det att jag med bättre kylare kan ha ännu tystare fläktar

Mvh
Richard

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Har en H50 och min pump hörs så verkligen inte.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Har en H50 och min pump hörs så verkligen inte.

hörs nånting i din dator över huvudtaget? jag menar, är pumpen knäpptyst utanför chassit, eller överröstas den av fläktar och annat?

la till citering, kanske blir lättare att få svar :)
Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII